جشن ازدواج دانشجویی در  واحد خرم آباد

همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با تلاش معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد خرم آباد و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  جشن ازدواج 50 زوج دانشجو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم یدالله ملکی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ضمن تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی در ادامه خطاب به زوج های دانشجو عقلانیت، محبت و درک متقابل را مهمترین اصول برای حفظ زندگی مشترک دانست و گفت: انتظارات زن و شوهر از همدیگر بایستی منطقی و عاقلانه باشد.

ملکی در بخش دیگری از صحبت هایش حفظ حقوق همدیگر در زندگی زناشویی را برای ادامه یک زندگی با کرامت ضروری برشمرد.

حجت الاسلام مهدی قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز با گرامیداشت دهه مبارک فجر پیشرفت های ایجاد شده در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ... را از برکات پیروزی انقلاتب اسلامی دانست و گفت: یکی دیگر از مهمترین برکات این انقلاب این بود که اصالت و اعتبار خانواده را که در زمان رژیم ستمشاهی به دلیل نفوذ و سیطره فرهنگ منحط غرب از بین رفته بود بازگرداند و خانواده به عنوان یک عنصر اصیل و بنیادین به جایگاه واقعی خود دست یافت.

قدرتی با بیان اینکه بر اساس حدیث نبوی نزد خداوند متعال هیچ بنایی عزیزتر و محبوب تر از ازدواج نیست گفت: اگر در یک جامعه خانواده خوب و موفق باشد آن جامعه یک جامعه موفق و پیشرو است و در غیر اینصورت جامعه رو به انحطاط خواهد رفت .

قدرتی در ادامه گفت: دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی برای ترویج این سنت الهی و اشاعه ازدواج های آسان اقدام به برگزاری جشن ازدواج دانشجویی می کنند و در همین راستا در استان لرستان بنا بر آمار های موجود تعداد 487 زوج در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام نموده اند که از این تعداد 155 زوج مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است که از این حیث بیشترین تعداد زوج های ثبت نام شده در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

این مراسم با برگزاری مراسم عقد نمادین یک زوج دانشجو توسط معاون فرهنگی دفتر نهاد و برگزاری کارگاه های آموزشی جداگانه ادامه یافت.

205/200

کد خبر: 728735

وب گردی

وب گردی