پوشش 2000 سالمند معلول توسط بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:2 هزار سالمند معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد محمدی‌قیداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت سالمندی چه در استان و چه در کشور رو به افزایش است و از آنجایی که سازمان بهزیستی دبیرخانه سالمندی را دارد، هماهنگ‌کننده خدمات به سالمندان است.

این مسئول با اشاره به خدمات مستقیمی که به سالمندان ارائه می‌شود، ادامه داد: دو هزار سالمند معلول تحت پوشش این سازمان‌ هستند که ۱۵۴ سالمند در مراکز شبانه‌روزی،۱۴۰ سالمند در مراکز روزانه هستند و نیز تعداد ۶۷ نفر نیز از خدمات مراقبت در منزل و ۵۰ نفر هم از خدمات ویزیت در منزل بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی سالمندان، یادآور شد: استان زنجان جزو ۸ استانی است که این طرح به صورت پایلوت در آن اجرا می‌شود که بر اساس این طرح ۵۰ نفر از سالمندان معلول را تحت پوشش خود دارد و در جهت حفظ استقلال فردی و رفع موانع موجود در محیط زندگی سالمند و نیز تامین ابزارهای کمک‌حرکتی، تحت پوشش این طرح هستند.

محمدی‌قیداری تصریح کرد: اجرای طرح توانمندسازی سالمند از مهرماه امسال با آموزش کارشناسان ذی‌ربط که شامل کارشناسان پایشگر و سازمان‌های مردم‌نهاد آغاز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده جمعیت جوان ما برابر با جوان سالمندان خواهد بود و ۳۰ درصد از جمعیت کشور، سالمند خواهد بود که باید برای آمادگی با این مهم برنامه‌ریزی انجام شود که یکی از آن‌ها ایجاد محیط‌های دوستدار سالمند و بر نامه‌های حمایت از سالمند است.

700700

کد خبر: 729317

وب گردی

وب گردی