تشدید تدابیر امنیتی در مرز غزه با مصر

سخنگوی وزارت داخلی در نوار غزه اعلام کرد که مسئول نیروهای امنیتی در غزه دستور تشدید تدابیر امنیتی در مرزها با مصر را داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ایاد البزم، سخنگوی وزارت داخلی در نوار غزه گفت که توفیق ابونعیم، مسئول نیروهای امنیتی در نوار غزه دستور تشدید تدابیر امنیتی در مرزها با مصر را داده است تا مرزهای نوار غزه با مصر آرام باشد و ثبات مصر یا فلسطین را تهدید نکند.

البزم تاکید کرد که وزارت داخلی غزه سیاست ثابتی در حفظ امنیت و ثبات نوار غزه به ویژه در مرزها دارد تا هیچ تهدیدی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد که دستور مسئول نیروهای امنیتی در جریان بازدید از مرزهای فلسطین و مصر در روز سه شنبه مطرح شد که وی در این بازدید از روند فعالیت نیروهای امنیتی مسئول در کنترل مرزها مطلع شد.

یک هیئت امنیتی از نوار غزه به ریاست ابونعیم شنبه شب پس از دیدارهایی ظرف سه روز با مسئولان مصری در قاهره، به غزه بازگشت. جزئیات این دیدارها اعلام نشد.

پیشتر نیز موسی ابومرزوق، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با بوابة الاهرام گفت که دستگاه‌های امنیتی در مصر اسامی افراد تحت تعقیب در نوار غزه ارائه داده‌اند.

پیش از بازدید ابونعیم از مرزها نیز، اسماعیل هنیه، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدارهایی با مسئولان مصری به مدت پنج روز داشت.

هنیه گفته بود: رابطه با مصر شاهد جهش کیفی و مثبتی خواهد شد که نتایج آن ظرف روزهای آتی مشخص می‌شود.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730567

وب گردی

وب گردی