اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرقد مطهر امام (ره)

مراسم تجدید میثاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح، 20 بهمن ماه در مرقد مطهر امام (ره) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم تجدید میثاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح، 20 بهمن ماه در مرقد مطهر امام (ره) برگزار شد.

در این مراسم علی مرادخانی، معاون امور هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاده، مدیر موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سیدرضا صالحی امیری را همراهی می کردند.

در این مراسم که به مناسبت نزدیک شدن یوم الله 22 بهمن برگزار شد، حاضران به همراه یادگار حضرت امام خمینی (ره) نماز ظهر را اقامه کردند.

به گزارش ایلنا، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم؛ امام خمینی(ره) را مایه عزت، کرامت، شرافت و هویت ملت ایران خواند و گفت: امام خمینی(ره) انسان جامعی‌ست و همه ما فرزندان او افتخار می‌کنیم که در دوران جمهوری اسلامی ایران حیات پیدا کرده‌ایم. حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در ذیل سعه صدر بلند امام قرار گرفته و ما براساس منویات ایشان توانستیم در مسیر تعالی انقلاب اسلامی قدم برداریم.

وزیر ارشاد افزود: امام اندیشه بسیار بلندی داشت شخصا با مطالعه اندیشه ایشان و تاملی که در صحیفه امام خمینی(ره) کردم؛ برایم روشن شد که امام خمینی(ره) به دنبال ساخت انسان فرهنگی است. انسان فرهنگی نیز یعنی انسانی بااخلاق، بافضیلت، بامعنویت و بامعرفت.

صالحی امیری سپس با اشاره به نگاه حضرت امام به مقوله رأی مردم اظهار داشت: برخلاف خیلی تحلیل‌های غلط که رأی مردم را تزئینی می‌دانند؛ امام رأی مردم را رأیی نافذ می‌شناسد. در نگاه امام منشا قدرت واقعی خداوند است و مرجع قدرت نیز مردم هستند. اگر امروز می‌خواستم گزارشی از فعالیت‌ها به امام بدهم به ایشان می‌گفتم تمامی سیاستگذاری‌ها و عملکرد ما براساس گفتمان امام خمینی پیش خواهد رفت.
501500


خبرنگار: معصومه رضا/ تایید کننده: ساجده سلیمی

کد خبر: 730597

وب گردی

وب گردی