تازه ترین نظر سنجی در باره محبوبیت دونالد ترامپ

براساس داده‌های یک نظرسنجی مشخص شد که میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا یک ماه پس از روی کار آمدنش به زیر ۴۰ درصد رسیده است که بدترین کارکرد در ۶۰ سال گذشته میان روسای جمهوری ایالات متحده محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس جدیدترین داده‌های موسسه نظر سنجی گالوپ، تنها ۳۸ درصد از مردم آمریکا موافق کاری هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام می‌دهد. همچنین ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که اقدامات ترامپ در ماه نخست فعالیتش در این سمت رضایت بخش نیست.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ترامپ ۲۳ درصد از میانگین برای روسای جمهوری پیشین آمریکا در ماه نخست فعالیتشان پایین‌تر است. تا به حال میزان رضایت از روسای جمهوری آمریکا در ۶۰ سال گذشته و در ماه نخست فعالیتشان حدود ۶۰ درصد بوده است.

ترامپ در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با کمترین میزان محبوبیت مشغول به کار شد و تنها رئیس جمهوری است که در روز نخست فعالیتش با حمایت‌های کمی از سوی شهروندان آمریکایی روبه‌رو بود.

از آن زمان، رئیس جمهوری آمریکا یکسری قوانین و دستورات مناقشه برانگیز شامل ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به داخل آمریکا و همچنین ایجاد دیوار در مرز با مکزیک را برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به داخل ایالات متحده مطرح کرده است که باعث خشم مردم در داخل و خارج از این کشور شده است.

موسسه گالوپ همچنین اعلام کرده است: کاملا مشخص است که ترامپ از وضعیت موجود راضی نیست چون تنها رئیس جمهوری آمریکاست که با چنین محبوبیت کمی در میان شهروندان آمریکایی روبه‌رو شده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733766

وب گردی

وب گردی