اکران و نقد فیلم «ابد و یک روز»  در واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجوئی وفرهنگی مجتمع دانشگاهی ولیعصر(عج) واحد تهران مرکزی و  با همکاری و مشارکت کانون فرهنگی اجتماعی فدک اکران و نقد فیلم « ابد و یک روز » در تالار شهید باکری مجتمع دانشگاهی ولیعصر( عج ) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از اکران فیلم« ابد و یک روز »، دکترمصطفی اکبریان استاد جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی از دیدگاه جامعه شناسی به نقد و بررسی فیلم پرداخت.

وی اظهار داشت: اعتیاد با مسائل روانی و جسمی همراه است و فرد به دلیل ابتلا به بیماری اعتیاد، اراده خود را از دست داده و علیرغم آگاهی از پیامدهای زیان بار مواد مخدر یا رفتار اعتیادآور، همچنان به آن ادامه می دهد. عامل اصلی که زمینه این فرآیند رادراین فیلم فراهم کرد مسئله اعتیاد شخصیت پسر خانواده است وعلت اصلی آن با توجه به شرایطی که درخانواده مستولی شده بود فقر درخانواده است.

وی افزود: عامل دیگر پرجمعیت بودن خانواده است وبه علت فقر حاکم برآن باعث شد تا پسر بزرگ خانواده مجبور به ازدواج اجباری خواهر خود شود، ازطرفی دیگر نبودن پدر و سرپرست خانواده وحسادت بین فرزندان پسر و دختر همگی دست به دست هم داده تا شرایط اعتیاد و مشکلات را برای خانواده بوجود آورد. اکبریان در پاسخ به این سوال که چگونه می توان زمینه های انسجام خانواده را فراهم کرد؟ بیان داشت: باید به گونه ای درمواجهه با واقعیت های زندگی رفتارکنیم که خدای نخواسته درمعرض پشیمانی قرار نگیریم وشرایط را همواره درجهت وحدت ، صمیمیت،رفاه وپیشرفت هم برای خود و هم برای خانواده هایمان فراهم نمائیم.

دراین فیلم پسران و دختران خانواده هرکدام به دنبال کارخود بودند ویکدفعه متوجه آسیب وارد شده به بدنه خانواده می شوند که تقریبا" بخش اعظم و پایه و ستون خانواده را متزلزل کرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733971

وب گردی

وب گردی