دلگرمی آلمان نسبت به حفظ مشاغل اوپل

یک مقام آلمانی گفت مذاکرات ابتدایی میان دولت آلمان و شرکتهای پژوسیتروئن و جنرال موتورز نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای از حفظ مشاغل در کارخانه‌های اوپل در این کشور به همراه داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، در مقابل، یک منبع نزدیک به بزرگترین اتحادیه تجاری انگلیس اعلام کرد اگر توافق جنرال موتورز برای فروش بازوی اروپایی خود به پژوسیتروئن انجام گیرد، نگرانیهای فزاینده‌ای نسبت به آینده کارخانه‌های وکس هال در انگلیس وجود دارد.

برند اوپل در انگلیس به عنوان وکس هال فعالیت می کند.

صنعت خودروی اروپا سالهاست با اشباع ظرفیت مواجه است و تحلیلگران اظهار کرده اند فروش فعالیتهای اروپایی ضررده جنرال موتورز به پژوسیتروئن احتمالا به اندکی تعدیل منجر خواهد شد.

دو منبع نزدیک به پژوسیتروئن هفته گذشته به رویترز گفتند تعدیل مشاغل و کارخانه ها بخشی از مذاکرات ادغام است و دو کارخانه وکس هال در انگلیس، گزینه اول هستند.

تصمیم انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا که ممکن است به وضع تعرفه های تجاری منجر شود، یک عامل تعیین کننده در تصمیم گیری مذکور است با این همه سیاستمداران و اتحادیه های انگلیسی به شدت در حال لابی هستند.

از حدود ۳۸ هزار کارمند اروپایی جنرال موتورز، نیمی در آلمان و حدود ۴۵۰۰ نفر در انگلیس هستند.

ماتیاس ماچنیگ، معاون وزیر اقتصاد آلمان اظهار کرده است جنرال موتورز و پژوسیتروئن تاکنون ضمانت الزام آوری درباره مشاغل آلمانی نداده اند اما نشانه های دلگرم کننده ای وجود دارد.

روزنامه بیلد ام سونتاگ گزارش کرده است که پژوسیتروئن متعهد شده است فعالیت چهار کارخانه اوپل در آلمان را حفظ کند. این خبر زنگ هشداری برای انگلیس است. با این همه گِرگ کلارک، وزیر تجارت انگلیس اظهار کرد مدیران پژوسیتروئن به وی گفته اند برای برند وکس هال ارزش قائل بوده و خوشحال خواهند بود که کارخانه های آن را تعطیل نکنند.

بر اساس گزارش رویترز، آلمان در سپتامبر انتخابات فدرال برگزار می کند و هر گونه تعدیل قابل توجه نیرو در اوپل ممکن است شانس آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای انتخاب مجدد برای دور چهارم را ضعیف کند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

401/601

کد خبر: 735060

وب گردی

وب گردی