دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از دانشگاه اندونزی

هیاتی متشکل از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ریاست 'محمود نگهبان سلامی' نائب رئیس کمیسیون از دانشگاه اندونزی بازدید و با مسئولین این دانشگاه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر 'محمد انیس' رئیس دانشگاه اندونزی در این دیدار که روز سه شنبه انجام شد و 'ولی الله محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا نیز حضور داشت، آمادگی دانشگاه اندونزی را برای اجرای یادداشت تفاهم و همکاری با دانشکاه ها و مراکز علمی ایران در زمینه های مختلف اعلام کرد.

وی با ارایه توضیحاتی در خصوص دانشگاه اندونزی و سفرش به ایران و دیدار از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و آزاد و پارک فناوری پردیس و تجدید یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه تهران، بر آمادگی دانشگاه اندونزی برای اجرای یادداشت تفاهم و همکاری با دانشکاه ها و مراکز علمی ایران تاکید کرد.
وی گفت که این همکاری ها براساس یادداشت تفاهم می تواند در زمینه های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، ارائه بورسیه، ایجاد دوره های مشترک، شرکت در نشست ها و کنفرانس های علمی و تحقیقات مشترک باشد.
رئیس دانشگاه اندونزی پیشرفت های ایران در حوزه های پژوهشی و فناوری را قابل ملاحظه و درخور ستایش دانست و خواستار مشارکت و همکاری طرف های ایرانی در این خصوص شد .
محمد انیس در ادامه در مورد وضعیت همکاری های علمی و پژوهشی دانشگاه اندونزی با مراکز علمی سایر کشورها توضیحاتی ارایه و ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن تفاهمنامه امضا شده با دانشگاه تهران همکاری با ایران آغاز شود و دولت ایران و مجلس شورای اسلامی از این همکاری که برای دو کشور مفید است، حمایت کنند.
وی با اعلام برگزاری چند کنفرانس و سمینار علمی در چند ماه آینده در اندونزی، اظهار امیدواری کرد بخش های علمی و دانشگاهی ایران در این برنامه حضور فعال داشته باشند .
دکتر نگهبان سلامی، معاون کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد اشتراکات فرهنگی و دینی ایران و اندونزی می تواند موجب همکاری نزدیک تر ذو طرف شود.
وی گفت که دانشگاه اندونزی ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری و توسعه با مراکز علمی و دانشگاهی ایران دارد و مجلس شورای اسلامی نیز از چنین همکاری هایی حمایت خواهد کرد.
محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز با تاکید بر حمایت کامل دولت جمهوری اسلامی ایران از ایجاد و گسترش همکاری های دو کشور، گفت که حضور هیات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اندونزی و بازدید از دانشگاه ها و مراکز علمی برای آشنایی با ظرفیت های موجود به منظور همکاری است.
وی اظهار امیدواری کرد با حمایت مجلس شورای اسلامی شاهد توسعه همکاری های ایران و اندونزی در همه زمینه ها و به ویژه علمی و فناوری باشیم .
به گزارش ایرنا، در ادامه این دیدار مسئولان دانشگاه اندونزی توضیحاتی در مورد برنامه های دانشگاه و زمینه های موجود برای همکاری ارائه کردند.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 735299

وب گردی

وب گردی