زنان توانمند با نامزدی در انتخابات شوراها درسرنوشت کشور نقش آفرین باشند

رییس شاخه بانوان حزب اعتماد ملی از زنان توانمند در سراسر کشور خواست تا با حضور آگاهانه در نامزدی انتخابات شوراهای شهر و روستا در سرنوشت کشور نقش آفرین باشند.

به گزارش ایسکانیوز، سمیه طهماسبی در نشست سراسری حزب اعتماد ملی با عنوان «اعتماد ملی، گفتمان امید»، افزود: ما راهی منطقی تر از این نداریم که آنچه در خرداد 92 آغاز کرده ایم را ادامه دهیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب به پیش رو بودن دو انتخابات مهم در کشور اشاره کرد و گفت: این وظیفه ما است که تشخیص دهیم تیمی مانند دولت قبلی روی کار بیاید و آن بحران های عظیم را برای کشور ایجاد کند یا تیمی مانند دولت تدبیر و امید روی کار آید که قطعا با حمایت بیشتر می تواند خیلی بهتر هم فعالیت کند.
طهماسبی یادآور شد: جامعه ما بخاطر فشارهای اقتصادی در بهت به سر می برد و احزاب وظیفه دارند با روشنگری مردم را از این بهت خارج کنند. ما راهی منطقی تر از این نداریم که آنچه در خرداد 92 آغاز کرده ایم را ادامه دهیم چراکه ثابت شد اگر مردم قانع شوند هیچ کسی نمی تواند جلوی انتخابشان را بگیرد.
وی تصریح کرد: انتظار داریم تا بحث حضور زنان و مشارکت های سیاسی و انتخاباتی آنان، احیای کرامت زنان و احیای حقوق بخش عظیم بانوان روز به روز پر رنگ تر شود.
رییس شاخه بانوان حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: اگر زنان ما پی ببرند که حقوقشان در حال احیا شدن است حضور بیشتری در این عرصه ها خواهند داشت و نا امید نخواهند شد. آن خط فکری که امام راحل در مورد بانوان ترسیم کردند و انتظار داشتند متاسفانه هنوز در مورد زنان محقق نشده است.
طهماسبی با بیان این که هنوز بحث رجل سیاسی در ریاست جمهوری مورد سوال است، گفت: شهید بهشتی در جایی گفت که ما بعد از بحث ها و مذاکرات زیاد به این نتیجه رسیدیم که موضوع زن یا مرد بودن را از قانون حذف کنیم و به جای آن از واژه رجل سیاسی استفاده کنیم. رجل سیاسی به معنای شخصیت سیاسی است.
این فعال حقوق زنان ادامه داد: ما از بانوان توانمند در سراسر کشور دعوت می کنیم تا با حضور آگاهانه در نامزدی شوراهای شهر و روستا نقش آفرین باشند. مدیریت شهری از جنس مدیریت خانه است. مراقبت و توجه به اعضای خانواده می تواند در حوزه مدیریت شهری انعکاس یابد. نگرانی در مورد سلامت شهروندان، حس زیبایی شناسی، نگاه عاطفی و مراقبت از اقشار آسیب پذیر نمونه هایی از حوزه هایی هستند که زنان می توانند در آنها نسبت به مردان موفق تر عمل کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بحمدالله روز به روز شاهد هستیم که از نظر فقهی لزوم حضور بانوان در عرصه های سیاسی و مدیریتی بیشتر تبیین می گردد.
وی ادامه داد: عنوان این نشست گفتمان امید انتخاب شده است که دلیل آن فقدان امید در جامعه به واسطه هشت سال حاکمیت دولتی انحصارگرا و اقتدارطلب بود.
وی تصریح کرد: امروز نسل جدید و حتی نسل انقلاب امید بسیار کمی را در خودشان می بینند و جامعه نیازمند دمیده شدن روح امید دوباره در خود است. دولت تدبیر و امید که با تلاش های دلسوزان و خردورزان روی کار آمد باعث پیشرفت های بسیاری شده است، هر چند برخی از شعارهای دولت بخاطر کارشکنی های عده ای محقق نشده است؛ اما قدم های بزرگی بویژه در راستای پُر کردن چاله هایی که دولت قبل کنده بود انجام شده است چراکه این چاله های ابتدا باید پر شوند تا بتوان بنایی بر روی آن ساخت.

خبرنگار:علی درخشان/انتشار دهنده:حسین نقاشی

کد خبر: 735869

وب گردی

وب گردی