برپایی جشن سبز در گچساران برای نخستین بار در کشور

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: برای اولین بار درکشور با تلاش دولتمردان و جمهوری اسلامی و دولت یازدهم در شهرستان نفتخیز گچساران جشن سبز برپاشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حمید رضا عراقی افزود: شهرستان گچساران یکی از شهرهای قدیمی نفت در کشور است. برای اولین بار درکشور با تلاش دولتمردان و جمهوری اسلامی و دولت یازدهم در شهرستان گچساران جشن سبز برپاشد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته به مرور در کشور جشن سبز در سایر نقاط گرفته می شود.

عراقی عنوان کرد: تمام شهرهایی که روستاهای آنها دارای قابلیت گازرسانی است به شبکه گاز وصل خواهند شد و به اسم شهرستان سبز معرفی می شوند. امید داریم تا از این به بعد شاهد وجود شهرهای سبز بیشتری کشور باشیم و این سبزی نیز در زندگی، شادی مردم ونشاط، رفاه و حفظ محیط زیست آنها پدیدار شود.

وی خاطر نشان کرد: شاخص گاز رسانی در کلیه شهرهای استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به کل کشور بالاتر است. شاخص شهرهای کهگیلویه وبویراحمد از گاز حدود 92 درصداست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در چند سال آینده امکان گاز رسانی به روستاهای کل کشور به 90 درصد خواهد رسید.

عراقی اضافه کرد: امید می رود با کمک وزیر نفت در آینده بتوان از این طبیعت زیبای کهگیلویه وبویراحمد برای گردشگری مسئولین و کارکنان ما که در شرایط سخت درجنوب کشور و عسلویه کار می کنند، استفاده کرد. این امر می تواند کمک بزرگی به اقتصاد استان کهگیلویه وبویراحمد کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهرستان دنا در کهگیلویه وبویراحمد شهرستانی است که در ان جشن سبز دوم برپا خواهد شد.

سید موسی خادمی افزود: برپایی جشن سبز آن هم برای اولین بار در کشور یک رویداد مهم برای کهگیلویه وبویراحمد است. معرفی شهرستان گچساران به عنوان یک شهر سبز در کشور به معرفی شدن هرچه بیشتر کهگیلویه وبویراحمد در سطح کشور کمک شایانی می کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دولت یازدهم توجه بسیاری به مناطق کمتر توسعه یافته در کشور دارد. در حال حاضر در کهگیلویه وبویراحمد چند شهرستان وجود دارد که تا اتمام گاز رسانی به روستاهای آنها نیز تنها 15 درصد مانده است. شهرستان دنا در استان کهگیلویه وبویراحمد شهرستانی است که در آن جشن سبز برپا خواهد شد.

غلامرضاتاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت نیز اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که شاهد روی دادن این اتفاق مهم برای اولین بار در کشور و آن هم در استان کهگیلویه وبویراحمد و گچساران هستیم. امید می رود تا شاهد برپایی جشن سبز در دیگر اقصی نقاط کشور شویم. این یک کار بزرگ و هدیه نظام و دولت یازدهم به مردم گچساران است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 736123

وب گردی

وب گردی