برگزاری مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام واحد انزلی/ضرورت تشکیل ایران کوچک در تمامی نقاط دنیا برای دفاع از خاک کشورمان

مراسم اولین سالگرد تدفین دوشهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان،فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی،فرماندار و شهردار بندرانزلی،خانواده معظم شهدا،سرپرست،اعضای هیات علمی،کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی حضور داشتند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی،شهدای هشت سال جنگ تحمیلی،شهدای مدافع حرم و به طور خاص شهدای گمنام این واحد دانشگاهی عنوان کرد:درخصوص این شهدا از واژه گمنام استفاده می کنیم اما درواقع این شهدا گمنام نیستند بلکه ما گمنام هستیم و بنده امروز افتخار میزبانی این شهدای گرانقدر و والامقام را دارم.

دکتر علیرضا اقدامی ضمن قدردانی از خانواده های معظم و معزز شهدای مدافع حرم؛شهید جهانگیر جعفری نیا و شهید جواد دوربین اظهار کرد:امروز به واسطه رشادت و دلاورمردی های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم،هیچ کشور و ابرقدرتی جرات دست درازی و تجاوز به کشور ما را ندارد.

وی خاطرنشان کرد:امروز تمامی دنیا به عظمت جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند و این امر تنها به واسطه خون شهدا بدست آمده است. دکتر اقدامی ادامه داد:طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب؛مقام شهدا از امام زاده ها نیز بالاتر بوده و بنده به دلیل میزبانی دو شهید گمنام؛به مجموعه دانشگاه آزاد انزلی تبریک می گویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و مقام انسان نزد خداوند اشاره و تصریح کرد:انسان جایگاهی بالاتر و والاتر از فرشتگان؛نزد خداوند دارد و در آیه ۳۰ و ۳۱ سوره بقره این موضوع بروشنی بیان شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی تاکید کرد:شهدا نمونه بارز و کامل انسان هایی هستند که جان و مال و تمامی دارایی خود را در راه خدا و حق و حقیقت دادند.

دکتر علیرضا اقدامی همچنین ضمن اشاره به داستان حضرت ابراهیم و قربانی کردن فرزند توسط ایشان به فرمان خداوند گفت:برای خانواده های معظم شهدا افتخار بزرگی است که فرزندان خود را در راه خدا دادند.

وی در پایان اضافه کرد:سال گذشته مراسم تشییع شهدای گمنام این واحد دانشگاهی با حضور گستره مردم انزلی به ویژه طالب آباد برگزار شد و خوشا به حال این مردم و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی که میزبانی این دو شهید والامقام نصیب آنان شده است.
درادامه این مراسم سردار محمدعلی حق بین فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان گفت:امروز دنیا دچار پیچیدگی عجیبی شده و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ما در یک پیچ خطرناک قرار گرفته ایم، بنابراین باید مراقب باشیم تا کوچکترین اشتباهی مرتکب نشویم.

این سردار مدافع حرم ضمن اشاره به وضعیت کشور سوریه و حرکت های دشمن در شهرهای مختلف این کشور عنوان کرد:دشمن برنامه های خود را بخوبی و با دقت طراحی نموده و ما باید مراقب باشیم و حواسمان باشد که دشمن در کجا و کدام عرصه می تواند ما را زمین گیر کند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در ادامه به حضور جوانان در صحنه دفاع از حرمین اشاره و خاطرنشان کرد:از اینکه توانسته ایم بعد از خود نسلی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم که سکان دار کشور شده اند؛به خود می بالیم و شهدای مدافع حرم نظیر شهید جعفری نیا نمونه بارز این نسل هستند.

سردار حق بین افزود:امروز جوانان ما نه فقط در عرصه مبارزه علیه دشمن،بلکه در تمامی عرصه ها از جمله صحنه های ورزشی،علمی و ... افتخار آفرینی می کنند و مردم ما مردمی با قدرت درک،شعور،بینش و آگاهی بسیار بالا هستند.

وی خاطرنشان کرد:در بحث کشور سوریه؛تمامی استان ها یگان های خود را اعزام می کنند و استان گیلان در این زمینه فعال تر از دیگر استان ها عمل نموده است. فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان همچنین یادآور شد:امروز دشمنان و جنایتکاران که بواقع هیچ عنوان و نامی بهتر از جنایتکار برازنده آنان نیست،برای نابودی انسان ها و دستیابی به اهداف شوم خود دست به هر کاری می زنند.

این سردار مدافع حرم ادامه داد: به واسطه شجاعت و دلاورمردی های جوانان و شهدای مدافع حرم؛دیگر اتفاقاتی نظیر جنگ هشت سال دفاع مقدس در کشورمان هرگز تکرار نخواهد شد.

سردار محمدعلی حق بین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:ما امروز در تمامی عرصه ها جلوتر از دشمنان هستیم و دشمنان نیز بخوبی به این موضوع واقف هستند،بنابراین برای دستیابی به منافع خود،هر کجا و در هر عرصه ای که لازم باشد برنامه های خود را طراحی می کنند.

وی ادامه داد:ما حتی اگر کشوری منهای جمهوری اسلامی هم باشیم باید به فریاد مظلومان و ستمدیدگان عالم برسیم.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان ضمن اشاره به نفوذ دشمن در تمامی عرصه ها عنوان کرد:امروز نفوذ دشمن به کشور ما؛از خاک سوریه آغاز شده و ما مجبوریم برای دفاع از کشورمان نیروهای خود را به سوریه اعزام نماییم.

سردار محمدعلی حق بین اضافه کرد:لازم است ایران کوچکی را در تمامی نقاط دنیا تشکیل دهیم تا در زمان نیاز؛از وجود نیروهای خود استفاده نماییم.

بنا به گفته این سردار مدافع حرم،جنگ سوریه یک جنگ نظامی نبوده بلکه فی البداهه یک جنگ اقتصادی است.

سردار حق بین همچنین با بیان اینکه ما امروز هم در حال جنگ با دشمن هستیم و دشمن جلوی تولیدات ما را می گیرد گفت:کشوری همانند آمریکا که در رفع مشکلات خود ناتوان است چگونه ادعا می کند که می تواند مشکلات دیگر کشورها از جمله ایران را مرتفع نماید؟!وی تاکید کرد:دشمن تلاش می کند با گسترش رفاه طلبی و تجمل گرایی در میان ملت ایران؛در آنان نفوذ کرده و به اهداف شوم خود دست یابد،بنابراین ما باید مراقب ترفندها و حیله های دشمن باشیم.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه بینش و آگاهی مردم و خون شهدا موجب عقب نشینی دشمنان نظام و انقلاب شده است تصریح کرد:هر کشوری بتواند بر خاورمیانه مسلط شود؛قدرت برتر نظامی جهان خواهد بود و امروز کشور آمریکا این محدوده را از دست داده است. وی خاطرنشان کرد:آمریکا باوجود برخورداری از قدرت نظامی و تجهیزات لازم؛جرات تجاوز و دست درازی به کشور ما را ندارد و داستان به سود ما رقم خورده است.

بنا به گفته سردار محمدعلی حق بین امروز حضور کشور قدرتمندی نظیر روسیه در کنار ایران؛نشان دهنده برتری کشور ماست.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در پایان اضافه کرد:ما اگر در صحنه مبارزه با دشمن اشتباهی مرتکب شویم پاسخگوی خون شهدا نخواهیم بود و حضور شهدای مدافع حرم برای این است که در مقابل دشمنان ایستاده و تمامی مسیرها را به روی آنان ببندیم.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه از زحمات و رشادت های سردار محمدعلی حق بین فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان قدردانی شد که وی نیز این هدیه را به پدر شهید مدافع حرم؛شهید جهانگیر جعفری نیا تقدیم نمود.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737713

وب گردی

وب گردی