انتشار 2212 مقاله پژوهشی توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از انتشار 2هزار و دویست و دوازده مقاله پژوهشی در پایگاه های معتبر داخلی و بین المللی در 9 ماه اول سال95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه 153 شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدمحمد امیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و اعضای شورا در واحد کاشان برگزار شد.

سید محمد امیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه ضمن قدردانی از حضور دکتر میرزاده در کنگره بین المللی محتشم کاشانی گفت: حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد موجب خیر و برکت خواهد بود. خوشبختانه تفکر استانی در اصفهان مدیریت رشته ها برای توسعه این استان است.

او ادامه داد: در حال حاضر 1313 رشته محل در استان اصفهان وجود دارد، رویکرد توزیع رشته ها در واحدهای استان به صورت آمایشی در حال اصلاح است. 13درصد رشته های این استان دکتری تخصصی، 36درصد کارشناسی ارشد، 33درصد کارشناسی، 5درصد کاردانی و 13درصد دکتری حرفه ای است. همه واحدهای استان برای توسعه تکمیلی تلاش می کنند که با ایجاد شرایط و امکانات و جذب هیات علمی بتوانند تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی را در این استان افزایش دهند.

امیری درباره وضعیت تعداد دانشجو و هیات علمی در استان اصفهان گزارشی ارائه کرد و گفت: 2هزار و دوازده استاد تمام وقت در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مشغول کار هستند. همچنین در مهر 95 نزدیک به هزار نفر و در بهمن امسال حدود 5 هزار دانشجو به جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره فعالیت پژوهشی و چاپ مقالات این استان گفت: در 9 ماه اول سال 95 تعداد 826 مقاله در پایگاه وب آف ساینس، 852 مقاله در اسکپوس و 534 مقاله در وزارت خانه های بهداشت و علوم توسط استان اصفهان منتشر شده است که عملکرد مناسب این استان در زمینه انتشار مقاله را نشان می دهد.

او همچنین توضیحاتی درباره مسائل عمرانی و مستند سازی املاک دانشگاه ارائه کرد و گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد.

واحد کاشان رتبه اول پژوهش کشور را از آن خود کرد

دکتر مهدی اخباری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در جلسه شورای استان اصفهان ضمن قدردانی از حضور دکتر میرزاده گفت: در سایه تلاش های دکتر میرزاده و تاکیدات دکتر امیری، واحد کاشان با تجمیع ساختمان ها و ساماندهی ساعت عبور و مرور همه کارکنان توانست بسیاری از مشکلات سال های گذشته را حل کند.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان رتبه اول پژوهش را در کشور از آن خود کرده است و در حال حاضر قرار دادهای پژوهشی زیادی با ارگان ها دارد که می توان گفت، ده برابر دیگر دانشگاه های این شهر است. 4 مرکز تحقیقاتی برای این واحد به تصویب رسیده همچنین 3 آزمایشگاه رفرنس در این واحد فعالیت می کند که آزمایشگاه نساجی آن تنها آزمایشگاه رفرنس نساجی در ایران است.

اخباری به درآمدهای غیرشهریه ای اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با سازمان ها و ارگان های زیادی قرارداد پژوهشی دارد. این واحد سال گذشته 20/26 درصد درآمد غیرشهریه ای داشته است که از مصوبه هم بالاتر بوده است. از طرفی راه اندازی بزرگترین مرکز شتاب دهنده ایران از فعالیت های این واحد است.

رئیس واحد کاشان افزود: این واحد با ده ها دانشگاه دیگر در کاشان قرارداد همکاری دارد و به دانشجویان سایر دانشگاه های دولتی نیز خدمات رفاهی و آموزشی ارائه می کند. هیچ سازمان، ارگان و دانشگاهی در کاشان وجود ندارد که از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بهره نبرده باشد. همچنین این واحد در حوزه فرهنگی، اسکان دانشجویان شهر کاشان و حوزه اجتماعی بسیار در این شهر تاثیرگذار بوده است.

او به راه اندازی رشته های پیراپزشکی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بعد از سی سال با تجمیع ساختمان های واحد کاشان فضا برای راه اندازی رشته های پیراپزشکی ایجاد و این رشته ها در این واحد راه اندازی شدند.

اخباری در پایان گفت: واحد کاشان تنها دانشگاهی است که از سمت دانشجویان خود طومار قدردانی برای خدمت رسانی به دانشجویان دریافت کرده است. همه ما و همکارانمان با همدلی و جان و دل برای توسعه این دانشگاه در کاشان تلاش می کنیم.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 738367

وب گردی

وب گردی