کرملین: روحیه ضدروسی در آمریکا حاکم است/ شرایط گفت وگو وجود ندارد

کاخ کرملین اعلام کرد: روحیه ضدروسی حاکم بر مقام های آمریکایی و رسانه های این کشور به روابط مسکو و واشنگتن ضربه می زند و زیان بار است و شرایط مساعدی برای گفت وگو نیز وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه گفت: روحیه ضدروسی در بین مقامها و رسانه های آمریکایی بطور مصنوعی تشدید می شود و برای از بین بردن آن زمان لازم است.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و خبرگزاری ایتارتاس بخش هایی از مصاحبه پسکوف با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی.ان.ان را منتشر کردند که وی مواضع کرملین در باره روابط روسیه و آمریکا را تشریح کرده است.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادعاهای برخی مقام ها و رسانه های آمریکایی مبنی بر مداخله مسکو در مبارزات انتخاباتی منجر به پیروزی دونالد ترامپ را جعلی و بی اساس خواند.
پسکوف گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده این مقام ها از خود بپرسند، آیا آمریکا به قدری ضعیف است که دیگری می تواند در امور داخلی این کشور مداخله کرده و بر ساختار انتخاباتی تاثیر بگذارد.
وی افزود: روسیه هیچ تمایلی برای دخالت در امور داخلی آمریکا ندارد.
پسکوف گفت: فقط می توانم اذعان کنم، هیاهو و دامن زدن به روحیه روس هراسی در افکار عمومی و همچنین بین مقام ها و رسانه های آمریکا به روابط با روسیه ضربه می زند.
وی ادامه داد: آمریکا بازیگر جهانی و قدرت شماره یک است و مسکو تلاش می کند با دولت این کشور روابط خوب داشته باشد.
سخنگوی پوتین تصریح کرد: علاقه مندیم آمریکا شریک قابل پیش بینی برای روسیه و قابل مذاکره باشد. اما اکنون متاسفانه شرایط مساعدی برای گفت وگو بین دو کشور وجود ندارد که تاسف آور است.
وی روحیه ضدروسی در محافل سیاسی آمریکا را روحیه افراط گرایی احساساتی خواند که تلاش می کند هر گونه تماس با مقام های روسیه را به گونه منفی تعبیر کند.
پسکوف تاکید کرد: از وضعیت کنونی واقعا متاسفیم. این روحیه افراط گرایی در محافل سیاسی و رسانه ای آمریکایی درصدد است، روسیه را مسموم کننده و تماس ها با سفیر ما را سمی معرفی کند.
پسکوف پیشتر نیز گفته بود که گزارش های رسانه های آمریکا در مورد ارتباط مقام های این کشور با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن در واقع جست وجو برای شکار اشباح است.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز جمعه گزارش رسانه های آمریکا در مورد تماس نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با کیسلیاک را هیاهوی توخالی خواند و گفت: پس از ارزیابی فراگیر دونالد ترامپ در باره این مساله (مقالات رسانه ها در باره تماس با کیسلیاک) چیز جدیدی برای افزودن به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا نداریم..
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گزارش رسانه های آمریکایی در مورد تماس مقام های این کشور با سفیر روسیه را شکار اشباح خواند و اظهار کرد: در باره وضعیت روابط مسکو و واشنگتن پیرامون تماس هایی که سفیر روسیه در آمریکا داشته است، می توانم بگویم سفیران برای برقراری روابط، تماس و ایجاد گفت وگوها با مقام های رسمی، دولتی و پارلمانی، شخصیت های اجتماعی و نمایندگان سازمان های غیردولتی و مردم نهاد کشورها منصوب می شوند.
برخی رسانه های آمریکایی از جمله شبکه سی.ان.ان و روزنامه نیویورک تایمز در هفته های اخیر بارها در باره تماس مقام های دولت ترامپ با سفیر روسیه گزارش داده اند.
تازه ترین گزارش را روزنامه واشنگتن پست چهارشنبه گذشته در باره دیدار و گفت وگوی جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا با کیسلیاک منتشر کرد.
روزنامه آمریکایی نوشت: سشنز در طول رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سمت مشاور انتخاباتی ترامپ را به عهده داشت، دو بار با سفیر روسیه در واشنگتن تماس داشته است.
پیشتر مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ پس از افشای مذاکرات با کیسلیاک زمانی که هنوز دولت باراک اوباما بر سر کار بود، مجبور به استعفا شد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739179

وب گردی

وب گردی