روسیه تمدید حضور نظامی کانادا در اوکراین را محکوم کرد

سفارت روسیه در اتاوا، تمدید حضور گروهان مربیان نظامی کانادا در اوکراین برای سه سال دیگر را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت دفاع ملی کانادا حضور گروهان مربیان نظامی این کشور در اوکراین متشکل از 200 نظامی را تا سال 2018 تمدید کرد.
روزنامه کامسامولسکایا پراودا روز سه شنبه نوشت: سفارت روسیه در اتاوا در بیانیه ای توئیتری با محکوم کردن تمدید حضور نظامیان کانادایی در اوکراین، آن را غیرسازنده خواند.
در بیانیه تاکید شده است: اقدام دولت کانادا به روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور از جمله آغاز مذاکرات مستقیم میان نمایندگان کی یف و منطقه دونباس که در توافقنامه مینسک پیش بینی شده است، هیچ کمکی نمی کند.
روسیه خاطرنشان کرده است: کانادا باید به دولت اوکراین فشار وارد آورد تا به تعهدهای توافقنامه مینسک عمل کند و تلاش های خود را برای دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای حل مناقشه دونباس بجای اقدام نظامی متمرکز کند.
به گزارش رسانه های روسی، وزارت دفاع ملی کانادا به تازگی از تمدید سه ساله ماموریت گروهان مربیان نظامی این کشور در اوکراین خبر داد.
این اقدام به دنبال متشنج شدن اوضاع در شرق اوکراین و زد و خوردهای مسلحانه اخیر در منطقه انجام گرفت که دهها نفر از دو طرف کشته و مجروح شدند.
کانادا از سال 2014 و همزمان با آغاز بحران و مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین همواره از کی یف حمایت کرده و همسو با رویکردهای ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا، چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه اجرا می کند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 739212

وب گردی

وب گردی