دولت انگلیس همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند را اجتناب ناپذیر می‌داند

نشریه فایننشال تایمز به نقل از یک وزیر دولت انگلیس گزارش داد، از نظر وزرای دولت این کشور برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر در اسکاتلند اجتناب ناپذیر است و وزرا اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که دیر یا زود چنین همه پرسی انجام می‌شودهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند از احتمال برگزاری همه‌پرسی استقلال دوم کشورش در اواخر سال 2018 چند ماه قبل از خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا خبر داده، هرچند که ترزامی، نخست وزیر انگلیس بارها گفته که لزومی برای برگزاری چنین همه‌پرسی وجود ندارد.

فایننشال تایمز به نقل از این وزیر انگلیسی نزدیک به مذاکرات دولت این کشور که نامش را فاش نساخت نوشت: این مسئله ( همه پرسی استقلال دوم اسکاتلند) اجتناب ناپذیر شده است. من فکر نمی‌کنم ما اکنون در جایگاهی باشیم که بتوانیم جلوی آن را بگیریم.

مسئولان اسکاتلند در سال 2014 یک رفراندوم استقلال برگزار کردند که مردم اسکاتلند با اختلاف اندکی به ماندن در بریتانیا رای مثبت دادند.

همچنین یک منبع ناشناس دیگر نیز گفت: اکنون در دولت انگلیس بحث بر سر این است که چه زمانی این همه‌پرسی برگزار خواهد شد.

فایننشال تایمز گزارش داده دولت لندن به مبارزه برای به تاخیر انداختن این همه پرسی تا بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

دورنمای همه پرسی استقلال جدید در اسکاتلند آن هم چند ماه قبل از بریگزیت می‌تواند تبعات نامعلوم برای بریتانیا به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان داشته باشد.

نتایج همه پرسی 23 ژوئن انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا آینده بریتانیا را با ابهام مواجه کرده است زیرا در این همه پرسی ولز و انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و اسکاتلند و ایرلند شمالی به باقی ماندن در این اتحادیه رای دادند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740206

وب گردی

وب گردی