نماینده بسیج استادان دانشگاه آزاداسلامی معرفی شد/ دانشگاه آزاداسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب است

نشست هم اندیشی مسئولان سازمان بسیج استادان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر زمانی، مسئول هماهنگی بسیج دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از نقش دانشگاه در دفاع، بسیج و ایثارگری ارائه کرد.

دکتر صلاحی نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی استقرار تمدن اسلامی در کشور و به نوعی صدور انقلاب در جای جای نقاط دنیابوده است.

او افزود: تاثیر تفکرات امام راحل و انقلاب اسلامی امروز در سراسر دنیا وجود دارد زیرمجموعه استقرار و گسترش این تفکر علم و دانش است و در واقع اگر رشد علمی در کشور به وجو نیاید این هدف هم به وجود نمی آید.

وی با بیان اینکه کانون اصلی رشد علمی دانشگاه ها هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که مانند بسیج مولود انقلاب محسوب می شود، با به دوش کشیدن بیش از 40 درصد از بار آموزش عالی کشور می تواند در این موضوع نقش اصلی را ایفا کند.

وی یکی از اهداف انقلاب اسلامی را استقرار فرهنگ و تمدن اسلامی در کشور و صدور انقلاب دانست و افزود: امروز هر جای دنیا که می رویم، می بینم تاثیر انقلاب و تفکر امام راحل وجود دارد. کشورهای غربی وانمود می کنند با موضوع هسته ای ما مشکل دارند در حالی که تفکر انقلاب اسلامی و استقلال و آزادی که در آن وجود دارد مسئله اصلی آنهاست که در دنیا ترویج پیدا نکند.

صلاحی گفت: اگر به دنبال استقرار تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی هستیم باید به زیربنای آن که علم است توجه بیشتری کنیم. تا زمانی رشد علمی به وجود نیاید آن هدف محقق نمی شود که کانون اصلی علم هم دانشگاه ها هستند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان دانشگاهی که 40 درصد بار آموزش عالی را به دوش دارد؛ نقش اصلی را در این موضوع ایفا می کند.

در پایان جلسه نیز دکتر محمودی به عنوان نماینده بسیج استادان در دانشگاه‌آزاد اسلامی معرفی شد.

کد خبر: 740667

وب گردی

وب گردی