پلیس مالزی هفت مظنون مرتبط با داعش را بازداشت کرد

پلیس مالزی اعلام کرد هفت تن از جمله پنج فیلیپینی و یک مقام مهاجرت مالزی را به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پلیس مالزی اعلام کرد هفت تن از جمله پنج فیلیپینی و یک مقام مهاجرت مالزی را به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

خالد ابوبکر از مقامات بلندپایه پلیس مالزی در بیانیه ای اعلام کرد نخستین فیلیپینی که اقامت دائم در مالزی دارد به حمایت مالی از دو مالزیایی مظنون است که با پیوستن به داعش در جنوب فیلیپین برای این گروه عضو گیری می کردند.

وی افزود دو فیلیپینی دیگر به کمک به انتقال سه عضو اندونزیایی داعش به جنوب فیلیپین از طریق ایالت صباح مالزی مظنون هستند.

پلیس مالزی اعلام کرد یک مقام مهاجرت این کشور نیز به ظن کمک به انتقال چند مظنون تروریستی به جنوب فیلیپین بدون در دست داشت مدارک معتبر بازداشت شده است.

این مظنونان در چارچوب عملیات مبارزه با تروریسم بازداشت شدند که از روز چهارشنبه تا یکشنبه در ایالت صباح و سلنگور به اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از کوالالامپور ، پلیس مالزی ماه ژانویه نیز اعضای یک گروه تروریستی را در ایالت صباح بازداشت کرد که به عضو گیری برای داعش از مالزی ، اندونزی و اقلیت روهینگیا در بنگلادش و انتقال آنها از ایالت صباح به جزیره میندانائو در فیلیپین کمک می کردند.

خبرنگار: شایان دنیادیده

کد خبر: 740700

وب گردی

وب گردی