انتخابات پارلمانی زودهنگام بلغارستان آغاز شد

به دنبال استعفای دولت بلغارستان، انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور آغاز شد. تصمیم در خصوص آینده عضویت در اتحادیه اروپا و لفاظی‌های پوپولیستی و ملّی‌گرایی باعث حساسیت این انتخابات شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به دنبال استعفای دولت بلغارستان، انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور آغاز شد. تصمیم در خصوص آینده عضویت در اتحادیه اروپا و لفاظی‌های پوپولیستی و ملّی‌گرایی باعث حساسیت این انتخابات شده است.

حوزه‌های اخذ رای در بلغارستان روز یکشنبه به روی مردم این کشور باز شدند. پیش بینی می‌شود این انتخابات برنده قاطع نداشته باشد و مجدداً با پارلمانی چند تکه روبرو خواهیم شد.

حدود شش میلیون و هشت صد هزار نفر در بلغارستان دارای شرایط رای دادن هستند.

به دنبال استعفای دولت راست-میانه‌رو بویکو بوریسوف و در پی شکست نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016 میلادی، این سومین مرتبه است که انتخابات پارلمانی زودهنگام در بلغارستان برگزار می‌شود. انتخابات پارلمانی فعلی بلغارستان بر آینده عضویت در اتحادیه اروپا متمرکز شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پوپولیست‌ها و ملّی‌گرایان افراطی با لفاظی‌های خود بر کمپین‌های انتخاباتی حاکم شده‌اند. با توجه به بهره برداری از برانگیخته شدن احساسات ضد مهاجرت مردم بلغارستان، به نظر می‌رسد، احزاب پوپولیست و ملّی‌گرای افراطی نمایش قدرتمندی از خود به نشان بگذارند.

به نظر می‌رسد، حداقل شش حزب مختلف به پارلمان بلغارستان راه یابند، در نتیجه و مجدداً، با شکل گیری ائتلافی شکننده روبرو خواهیم شد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که حزب راست-میانه‌ رو موسوم به گرب (GERB) به رهبری بویکو بوریسوف نخست وزیر پیشین بلغارستان و حزب سوسیالیست از کمونیست‌های سابق به رهبری کورنِلیا نینووا رقابتی شانه به شانه خواهند داشت.

حوزه‌های اخذ رای روز یکشنبه از ساعت هفت صبح به وقت محلی (چهار به وقت گرینویچ) باز خواهند شد. انتظار می‌رود نخستین آمار از شمارش آرا کمی بعد از پایان زمان رسمی رای گیری یعنی روز یکشنبه ساعت هشت بعد از ظهر به وقت محلی (هفده به وقت گرینویچ) اعلام شود.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:محمدی

کد خبر: 742770

وب گردی

وب گردی