مهمترین اخبار و اتفاقات دانشگاه‌ها در تعطیلات نوروز

نوروز سال 1396 در میان دانشجویان و در دانشگاه ها با حال و هوای خاص خود برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، گزیده ای از اتفاقات دانشگاهی نوروز سال 1396 را در ادامه می خوانید.
نشان دادن «فرهنگ نوروز» توسط دانشجویان ایرانی مقیم لندن
انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم لندن برنامه ای را به مناسبت عید نوروز و میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها در کانون توحید لندن برگزار کرد.

ابلاغ آیین نامه جدید دوره دکتری و حاشیه های آن
وزارت علوم در اطلاعیه ای که روی سایت خود منتشر کرده درباره ویژگی های این آیین نامه می نویسد: "از ویژگی های آیین نامه جدید دوره دکتری که برای ورودی های سال ۹۵ به بعد قابل اعمال می شود، کاهش طول دوره تحصیل، امکان جبران درس افتاده، امکان جبران آزمون جامع ناموفق، عدم احتساب نمره برای رساله، توجه ویژه به مقابله با تقلب، توجه به فرصت های تحقیقاتی دانشجو و فراهم شدن امکان اعطای گواهی طی دوره، برای دانشجویانی که دوره را به اتمام نمی رسانند، است"

واکنش تشکل های دانشجویی به مصاحبه اصغر فرهادی
مصاحبه اصغر فرهادی با یک روزنامه اسرائیلی واکنش برخی تشکل های بسیج در نوروز 96 را برانگیخت.

نوروز با طعم جهادی
اما یکی از اخبار مهم نوروز، اقدام قابل تقدیر برخی از دانشجویان برای حضور در مناطق محروم و سپری کردن سال جدید در کنار مردم این مناطق بود.

اردوهای راهیان نور

اردوهای راهیان نور که هرسال با حضور گسترده دانشجویان در ایام نوروز برگزار می شود نیز، امسال هم با استقبال داشجویان همراه بود. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی نیز در این اردوها حضور داشتند.

خبرهای دیگر
هفتم فروردین بود که رتبه بندی دانشگاه های برتر آسیا اعلام شد. در پنجمین رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی پایگاه رتبه‌بندی تایمز در سال 2017، از جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، شیراز، صنعتی خواجه نصیر، تهران، اصفهان، شهید بهشتی، یزد، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی کرج و دانشگاه زنجان توانستند در جمع دانشگاه های برتر آسیا سال 2017 قرار گیرند.

یکی دیگر از خبرهای نوروز، ثبت نام تعدادی از فعالان سابق دانشجویی بود که مورد توسط رسانه ها قرار گرفت.

جشنواره عکس نوروزی دانشگاه خواجه نصیر، ساخت خوابگاه جدید دانشگاه شریف با کمک خیرین و اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه تهران از دیگر اخباری بود که در نوروز 96 توجه دانشجویان را میتوان به خود جلب کند.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/ منتشر کننده: محمد جواد آخوندی

کد خبر: 744007

وب گردی

وب گردی