درخواست سازمان ملل برای حفاظت از بندر الحدیده یمن

سازمان ملل به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر لشکرکشی مزدوران منصور هادی برای حمله به بندر حدیده یمن، امروز (چهارشنبه) از طرفهای درگیر در این کشور خواست از این بندر به عنوان شریان حیاتی برای تامین مایحتاج میلیونها یمنی محافظت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارش‌های منتشر شده، مزدوران وابسته به منصور هادی و همپیمانان عرب آنها در تدارک برای حمله به بندر حدیده که درگاه ورود حدود 80 درصد واردات مواد غذایی یمن است هستند.

دفتر هماهنگ کننده امور انسان دوستانه یمن در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: تداوم تشدید درگیری نظامی در یمن به ویژه نظامی شدن وضعیت در مناطق بزرگ سواحل غربی یمن و تاثیر این اتفاق بر کاهش دسترسی به کمک‌های انسان دوستانه و افزایش محدودیت برای جابجایی مردم مایه نگرانی شدید برای گروه های انسانی است.

وی ادامه داد: این وضعیت تنها موجب آوارگی بیشتر، نابودی اساسی بیشتر و درد و رنج بیشتر خواهد شد.

در این بیانیه خاطر نشان شده است: تیم کمک‌های انسان‌ دوستانه در یمن از همه طرف‌های درگیر در این کشور و کسانی که بر آنها نفوذ دارند می‌خواهد تا تداوم کارکرد بندر حدیده را تضمین کنند.

سازمان ملل هشدر داد: این بندر در یک منطقه مسکونی و شهری پرجمعیت قرار دارد که هزاران تن در آن زندگی می‌کنند و هر گونه کمپین نظامی در نزدیکی آن از هوا و زمین می تواند عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان داشته باشد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 744997

وب گردی

وب گردی