همکاری ما با رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه که خود از شخصیت های برجسته کشور هستند جدی خواهد بود/ تعهد و تلاش دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری واجرای سیاست های سند علم و فناوری

دهمین نشست هماهنگی و پایش اموراستان های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنادانشگاه و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با تبریک سال نو، اعیاد ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درسه و سال و نیم گذشته سعی کرده ایم تا ارتباط صف و ستاد رابیشتر کنیم به طوریکه هیچ دستورالعملی در دانشگاه آزاد اسلامی بدون بررسی و مشورت در جلسات پایش و یا شورای مرآت ابلاغ نمیشود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تراز خوبی را در ایجاد وتوسعه اقتصاد دانش بنیان فراهم کرده است،گفت :امروز دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 113 مرکز رشد است که بالغ بر هزار و131 شرکت ، واحد و هسته فناور در آن مستقرند و همچنین تا کنون18 شهرک فناوری آزاد در استان ها شروع به کار کرده اند.

وی با بیان اینکه ٧٠ درصد این اقدامات ظرف سه سال و نیم گذشتهانجام شده است، ادامه داد: تا کنون در این دانشگاه هزار و 109 محصول دانش بنیان تولید شده است که عرضه این محصولات درجهت رفع معضلات و مشکلات کشور در دستور کار واحدهای دانشگاهی در سال جاری قرار خواهد گرفت.

دکتر میرزاده با بیان اینکه یک نهصت جدی در راستای توسعه اقتصاددانش بنیان پس از تاکید مقام معظم رهبری بر این امر در کشور و دردانشگاه ازاد اسلامی ایجاد شده است، گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی کسب درامد از فعالیت های دانش بنیان وکاهش وابستگی به شهریه است که در همین راستا باید تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه درآمدهای حاصل از اقتصاد دانش بنیان به 40 درصد و وابستگی به شهریه ها به ٦٠درصد خواهد رسید.

رشد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سال ٢٠١٦ نسبت بهسال قبل بیش از ٢٠ درصد بوده است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به رشد مقالات علمی این دانشگاه درپایگاه web of science و اسکوپوس اشاره کرد و گفت: درصد رشدمقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سال ٢٠١٦ نسبت به سال قبل بیشاز ٢٠ درصد بوده در حالیکه رشد مقالات کل کشور در سال ٢٠١٦ نسبت به سال قبل میلادی به همراه دانشگاه آزاداسلامی ١٤ درصد بوده است که این امر نشان دهنده یک خیزش علمی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی همچنین به رتبه این دانشگاه در تولیدجهانی علم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد تولید علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و بر اساس اطلاعات پایگاه ESI رتبه این دانشگاه در تولید علمی جهان ١٥٥ است، هدف ما این است در سه سال آینده به رتبه زیر ١٠٠ دانشگاه های جهان دست یابیم. همچنین برنامه داریم تا ظرف سه سال آینده سهم این دانشگاه در تولید علمی کشور را به ٤٠ درصد برسانیم.

افزایش ٩٠ درصدی بودجه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه تولید علم و پژوهش در سال جاری مشارکت خود را افزایش دهد، اظهار داشت: طبق نظر ریاست هیات امنا، دانشگاه در سال جاری برای تشویق پژوهشگران خود اعتبار خوبی در نظر گرفته است و با افزایش ٩٠ درصدی نسبت به سال قبل، حدود ۱۹ درصد از بودجه دانشگاه صرف پژوهش در سال جاری می شود این آمار در تاریخ بودجه ریزی دانشگاه بی سابقه است.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، میزان فعالیت ها و موفقیت های پژوهشی در دانشگاه را به حداکثر برساند.

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان افزود: امیدواریم بابسترهای موجود اقتصاد دانش بنیان در کنار تولید علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند همراه با سیاست های کلان کشورسهم بالایی را در تولید علم و فناوری و کارآفرینی در کشور داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از روسای واحدها و مراکزدانشگاهی خواست حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری برنامه ویژه استانی خود در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید و اشتغال را تدوین کنند.

توجه جدی به اجرای طرح شفا و گردشگری

وی خواستار توجه جدی به اجرای طرح شفا و گردشگری در دانشگاهآزاد اسلامی شد و گفت: تمام هدف ما این است که محصولات دانش بنیان و خدمات علمی خود را صادر کنیم.

دکتر میرزاده در پایان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به هیات امنا و هیات موسس متعهد می شود که تمام تلاش خود را در جهتتحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های سند علم وفناوری کشور و تعالی و توسعه دانشگاه به کار گیرد و همکاری ما با رئیس محترم هیات موسس و هیات امنا دانشگاه که خود از شخصیت های علمی و برجسته کشور هستند جدی خواهد بود.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 745079

وب گردی

وب گردی