آغاز فاز جدید فعالیت‌های قرآنی در جهاددانشگاهی خوزستان

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با بیان اینکه قرار است جهاددانشگاهی فاز جدیدی را در حوزه قرآنی در قالب سازمان فعالیت‌های قرآنی آغاز کند، گفت: پیش‌بینی ما این است که ‌گام‌های اولیه این کار با رویکرد پژوهشی و تحقیقی در تیرماه برداشته شود.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلیرضا علوی در دیدار نوروزی جامعه قرآنی استان که امروز، ۱۷ فروردین‌ماه در سالن شهدای جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد، با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که همه ما در هر جایگاه گامی را در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی برداریم.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان در حال تدوین برنامه ششم توسعه فرهنگی این سازمان است، ادامه داد: قرار شد که در یک برنامه پنج ساله اهدافی براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماموریت‌های نقشه جامع علمی کشور که به جهاددانشگاهی واگذار شده است، در بخش فرهنگی تعریف شود که رویکرد قرآنی هم در آن وجود دارد .

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان عنوان کرد: می‌خواهم از این جمع پرخیر و برکت مدد بگیرم که در تدوین این چشم‌انداز پنج ساله به ما کمک کنند تا بتوانیم به اهداف موردنظر برسیم. بنا داریم در حوزه فرهنگی مجموعه جهاددانشگاهی خوزستان فاز جدیدی را در حوزه قرآنی در قالب سازمان فعالیت‌های قرآنی آغاز کنیم و پیش‌بینی ما این است که ‌گام‌های اولیه این کار در تیرماه برداشته شود.

علوی افزود: اگر انس با قرآن دارای 6 مرحله باشد که شامل همراه داشتن قرآن، نگاه به قرآن، گوش دادن به قرآن، تلاوت قرآن، تدبر و عمل به قرآن است، بنا داریم در این ۶ مرحله گام‌هایی را در راستای تربیت دانشجویان قرآنی و جامعه مخاطب فعالیت‌های ما در جهاددانشگاهی در سراسراستان در دانشگاه‌ها، برداریم.

علوی با اشاره به فعالیت‌ یک‌ساله خود در خبرگزاری قرآنی خوزستان گفت: رویکرد خبرگزاری قرآنی این است که بتواند با نگاهی تخصصی به‌دور از کمی‌گرایی، ترویج فرهنگ قرآنی را در بین مخاطبان خود در فضای مجازی دنبال کند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از پژوهشگاه رویان وابسته به جهاددانشگاهی در ۲۵ تیرماه سال ۸۶، گفت: ایشان در این دیدار تذکرات و نکاتی را بیان داشتند و تاکید فرمودند «انتظار دارم جهاددانشگاهی در فعالیت‌های قرآنی کار گزین انجام دهد.» خبرگزاری قرآنی جهاد دانشگاهی توانسته است تا حدودی به این خواسته جامه عمل بپوشاند. این افتخار را داریم که در جلسه‌ای در خدمت ایشان بودیم، یکی از زبان‌های خارجی خبرگزاری ایکنا را راه‌اندازی و کارت خبرنگاری افتخاری ایکنا را دریافت کردند.

علوی تصریح کرد: در این سال‌ها بسیاری از فعالان قرآنی که در این جلسه هم حضور دارند، به ما کمک کردند و تقاضا می‌کنم در سال جاری هم همچنان به ما کمک کنند. خبرگزاری قرآنی ایکنا از آنِ خوزستان است و اگر افتخارآفرینی کند این افتخار از آنِ جهاددانشگاهی نیست؛ بلکه افتخار آن برای استان است. در ارزیابی‌هایی که در چند سال اخیر انجام شده، تقریبا در بیشتر موارد ایکنای خوزستان برتر کشور بوده است و اگر توفیقی برای ایکنا حاصل شده است با یاری و همکاری شما فعالان قرآنی بوده است.

علوی گفت: ان‌شاءالله امسال هم در سایه لطف خداوند متعال و توجهات حضرت حجت (عج) و یاری بزرگواران بتوانیم فعالیت‌های قرآنی جدیدی را شروع کنیم. جلسات متعددی از ابتدای سال با معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان داشته‌ایم و بنا است کار جدیدی را در حوزه قرآنی با رویکردی پژوهشی و تخصصی آغاز کنیم و به‌زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان عنوان کرد: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان فعالیت‌های جدیدی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی آغاز خواهیم کرد که قطعا نیازمند حمایت جامعه قرآنی در این حوزه هستیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این دیدارها استمرار داشته باشد و در طول سال به مناسبت‌های مختلف دورهم جمع شده و از تجربیات دوستان استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 745323

وب گردی

وب گردی