آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه تهران در گفتگو با شهردار منطقه6

شهردار منطقه 6 با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی دانشگاه تهران ملی است از مسکوت ماندن آن به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عظیم بابایی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر این طرح مسکوت مانده و بعید به نظر میرسد در آینده نزدیک هم اجرایی شود.
وی افزود: شهرداری تهران یکی از اعضای ستاد ساماندهی است و عمده اقدامات و مسئولیت ها برعهده دولت و دانشگاه تهران است که باید بودجه لازم را مصوب کنند تا این طرح ملی اجرایی شود. در گذشته تعدادی از پلاک های داخل طرح توسط شهرداری تهران خریداری شده است و امروز به عنوان فضاهای باز شرایط مناسبی ندارند.
وی ادامه داد: در سال 1395 طرح پیگیری شد و جلسه ای در کمیسیون زیربنایی دولت تشکیل و مقرر شد از محل صندوق توسعه وامی برای این طرح داده شود که همچنان اجرای طرح در انتظار تحقق این بودجه است. شهرداری آمادگی دارد به محض تحقق این بودجه همانند گذشته برای ساماندهی دانشگاه تهران اقدامات و کمک های لازم را انجام دهد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر این محدوده فیریز شده و اجازه ساخت و ساز به اهالی و شهروندان این محدوده داده نمی شود همین موضوع موجب ایجاد محدودیت برای شهروندان شده است به شکلی که تعدادی از آنها شکایت کرده اند. بی تردید باید در این محدوده یا املاک خریداری و یا تعیین تکلیف شوند براین اساس اگر مرجع قضایی حکم دهد ما باید تمکین کنیم و اجازه ساخت و ساز صادر کنیم این موضوع به دانشگاه تهران نیز اعلام کرده ایم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 745341

وب گردی

وب گردی