رقیب «بوکر» نامزدهایش را شناخت

نامزدهای نهایی جایزه ۲۰ هزار پوندی «فولیو» از سوی آکادمی این جایزه ادبی در لندن معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی «فولیو» پس از یک سال وقفه در حالی اعلام شد که برای اولین‌بار آثار غیرداستانی نیز در این جایزه ادبی حضور دارند.

«مرد ناپدید» نوشته «لورا کامینگ»، «بازگشت» از «هشام مطر»، «آمارگیر» نوشته «چاینا میه‌ویل»، «ورزش پادشاهان» به قلم «سی‌.ای مورگان»، «آرگونات‌ها» نوشته «مگی نیلسون»، «تپه طلایی» از «فرانسیس اسپافورد»، «نگو که هیچ چیز نداریم» نوشته «مادلین تین» و «کشور سوزان: سوری‌ها در انقلاب و جنگ» از «رابین یاسین کساب» و «لیلا الشامی» هشت نامزد جایزه ادبی «فولیو» هستند که در این میان چهار اثر داستانی و چهار اثر نیز غیرداستانی هستند.

آکادمی جایزه ادبی «فولیو» که شامل بیش از ۲۵۰ نویسنده و منتقد ادبی از جمله «مارگارت اتوود»، «پیتر کاری»، «زادی اسمیت» و«جی.ام کوئتسی» است، نامزدهای ادبی این رویداد سینمایی را از میان ۶۲ نامزد اولیه انتخاب کرده است.

جایزه «فولیو» برای اولین‌بار درسال ۲۰۱۴ با هدف تبدیل شدن به "جایزه‌ای جدی‌تر از «بوکر»" در عرصه ادبیات برگزار شد و همچون جایزه بوکر بین‌المللی به آثار انگلیسی‌زبان نویسندگان سراسر جهان تعلق می‌گیرد.

در اولین دوره از این جایزه ادبی در سال ۲۰۱۴، «جورج ساندرز» نویسنده مجموعه داستان «دهم دسامبر» موفق به کسب این جایزه شد و سال بعد آن نیز «آکیل شارما» نویسنده هندی-آمریکایی با کتاب «زندگی خانوادگی» این جایزه را از آن خود کرد. جایزه ادبی «فولیو» در سال ۲۰۱۶ برگزار نشد تا امسال که با کمی تغییرات و اسپانسری جدید فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است.

برنده جایزه ادبی ۲۰ هزار پوندی «فولیو» طی مراسمی در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۷ (سوم خرداد) در کتابخانه لندن معرفی می‌شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: محمد بهتری راد انتشاردهنده:نقاشی

503

کد خبر: 745397

وب گردی

وب گردی