اذعان عربستان به استفاده از تسلیحات ممنوعه در یمن

سخنگوی ائتلاف سعودی در مصاحبه با شبکه تلوزیونی بی بی سی اعلام کرد: بمب خوشه ای سلاح شیمیایی و ممنوع نیست، سلاحی نظامی است که ما در نبرد یمن از آن استفاده می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی عربی،احمد عسیری، در خصوص واردات سلاح از انگلیس گفت: انگلیس در مقابل ارسال سلاح به عربستان برای تقویت نیروی دفاعی و نظامی آن، پول دریافت می کند و این کار را رایگان انجام نمی دهد. اگر انگلیس به دنبال متوقف کردن فروش سلاح به عربستان است، از کشور دیگری سلاح خریداری می کنیم.

وی همچنین در واکنش به اعمال فشار عربستان بر انگلیس پس از عقد قرار داد 3 میلیاردی فروش سلاح گفت: عربستان قراردادهای نظامی بسیاری با انگلیس امضا کرده است و مبلغ آن را نیز پرداخت کرده و عامل رونق اقتصادی این کشور شده است.


سخنگوی ائتلاف سعودی در پاسخ به کارشکنی این ائتلاف در خصوص ر ورود کمک های انسان دوستانه به یمن با مطرح کردن ادعاهایی علیه جنبش مردمی انصارالله گفت: کامیون هایی که حاوی کمک های انسان دوستانه بودند، از مناطقی که حوثی ها در آن بودند بازگردانده شدند، تا با این اهرم مانع قاچاق سلاح شویم و آنان را به اجبار به بر سر میز مذاکره بیاوریم.


لازم به ذکر است، ائتلاف متجاوز سعودی طی 2 سال حمله به یمن و هدف قرار دادن مناطق مختلف این کشور، نه تنها جان هزاران یمنی را گرفته است، بلکه این کشور را به پرتگاه گرسنگی فراگیر و وبا کشانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 746130

وب گردی

وب گردی