رئیس جمهوری مازندران را به مقصد تهران ترک کرد

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری سه شنبه شب با پایان یافتن برنامه های سفر یکروزه اش به مازندران ، این استان را از فروگاه نوشهر به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر روحانی به همراه سه معاونش و 11 وزیر کابینه یازدهم صبح امروز به مازندران سفر کرد.

رئیس جمهوری در این سفر به صورت ویدیو کنفرانس 34 طرح زیرساختی و اقتصادی را با بیش از 18 هزار و 650 میلیارد ریال هزینه افتتاح کرد.

همچنین در این سفر عملیات اجرایی 9 طرح زیرساختی و اقتصادی مازندران هم که دولت حدود 15 هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار برای آنها پیش بینی کرده ، آغاز شد.
راه اندازی نخستین کارخانه تولید کاغذ تحریر کشور ، 6 پست اسکله با ظرفیت 3.5 میلیون تن ، دیوار حفاظتی، تجهیزات تخلیه و بارگیری ، سیلوی 46 هزار تنی غلات ،انبار ذخیره روغن 7 هزار و 500 تنی در بندر امیر آباد ، واحد ذغالشویی 700 هزار تنی البرز شرقی ، تونل پل سفید و 40 کیلومتر از بزرگراه قائمشهر- تهران، تونل چالوس- نوشهر، کمربندی ساری و محور بهشهر زاغمز ، بزرگترین پایانه صادراتی خاوریار خاورمیانه و 13 واحد درمانی و بهداشتی از مهم ترین طرح هایی است که به بهره برداری رسیده است .

اتصال اسکله رورو بندرامیرآباد به شبکه راه آهن سراسری، شهرک صنعتی شرق استان، احیاء تالاب میانکاله، سالن کشتی پنج هزار نفری ، کارخانه چوب ام دی اف هم از مهم ترین پروژه هایی است که در این سفر عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

رئیس جمهوری همچنین پیش از پایان سفرش در نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان استان مازندران در نوشهر شرکت و سخنرانی کرد.

رئیس جمهوری پیش از این در مهر سال 94 در قالب سفر کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران سفر کرده بود که دستاورد آن برای مردم استان 46 مصوبه با اعتباری حدود 10 هزار میلیارد ریال بود.

تاکنون 90 درصد از مصوبات نخستین دور سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان مازندران از لحاظ اعتباری و پیشرفت فیزیکی اجرایی شده است.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 747100

وب گردی

وب گردی