دیدار هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با امام جمعه شهر لاهیجان

حجت‌الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی ضمن تبریک سال نو و توصیه حضار به استفاده ار فیوض معنوی ماه مبارک رجب گفت:« انتظار می رود موجبات پیشرفت بیشتر برای دانشگاه آزاد فراهم گردد، زیرا این دانشگاه در بسیاری از مدارج علمی، فرهنگی و پژوهشی سرامد بسیاری از دانشگاهها است».

به گزارش ایسکانیوز، امام جمعه لاهیجان در دیدار با هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ضمن اشاره به آثار دانشگاه آزاد بیان کرد: از جمله خدمات این دنشگاه، تربیت دانشجویان خوب و موفق در این واحد دانشگاهی می باشد که هم اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در بسیاری از ارگانها و ادارات دولتی و خصوصی در حال خدمت به جامعه هستند.

او با اشاره به تلاشهای فراوانی که در حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد صورت پذیرفته، برگزاری اعتکاف دانشجویی و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات را نمونه هایی از فعالیت های این دانشگاه ذکر کرد.

دکتر سهراب کرد رستمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ضمن تشکر از رهنمودها و بیانات امام جمعه لاهیجان بیان کرد: از بدو تاسیس دانشگاه تا کنون در حدود ۴۵۰۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل گشته اند و به صورت میانگین سالانه در حدود ۳۰۰۰ نفر می باشند که آمار فوق حجم بالایی از تربیت متخصص در این واحد را نشان می دهد.

کردرستمی با اشاره به آمار ۲۴۲ نفره هیات علمی در این واحد اضافه کرد:اکثر اساتیدی که در این واحد دانشگاهی مشغول به امر پژوهش و تدریس می باشند عضو هیات علمی رسمی واحد می باشند و درصد کمی هم به صورت حق التدریس در حال همکاری هستند تا دانشجویان بتوانند با افکار سایر دانشگاهها و مراکز پژوهشی آشنا شوند.

او با اشاره به اصلاح هرم هیات علمی که در زمان دکتر میرزاده صورت پذیرفته، فرمودند: ۱۲۵ نفر از اعضا هیات علمی این واحد دارای مدرک دکتری، ۶۴ نفر بورسیه دکتری و بقیه دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

رییس واحد لاهیجان با اشاره به رشد ۴۸ درصدی تحصیلات تکمیلی در سالهای اخیر، گفت: تربیت این تعداد دانشجو در داخل کشور باعث عدم مهاجرت نخبگان این خطه می شود و همچنین هزینه های مادی و معنوی جامعه و خانواده ها را کاهش داده است».

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 758336

وب گردی

وب گردی