طرح اصلاح تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه عادی بررسی می شود

نمایندگان مردم در خانه ملت، با بررسی دوفوریتی و یک فوریتی طرح اصلاح ماده ۴۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس درخصوص تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه توسعه و تعداد اعضای منتخب هر کمیسیون مخالفت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 فروردین) مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح اصلاح ماده 45 قانون آیین نامه داخلی مجلس درخصوص تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه توسعه و تعداد اعضای منتخب هر کمیسیون با 94 رأی موافق، 105 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

همچنین؛نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح ماده 45 قانون آیین نامه داخلی مجلس درخصوص تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه توسعه و تعداد اعضای منتخب هر کمیسیون با 106 رأی موافق، 89 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. لذا طرح مذکور به صورت عادی بررسی می شود.

یوسفیان ملا،رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در تشریح این طرح گفت:به استناد ماده 45 قانون آیین نامه داخلی به منظور تشکیل کمیسیون تلفیق رسیدگی به لوایح بودجه سالانه و برنامه توسعه از هرکمیسیون تخصصی 3 نفر انتخاب می شوند تا در جلسات آن کمیسیون شرکت و در مورد مواد،تبصره ها،ارجاعات و پیشنهادات اظهارنظر نمایند.بنابراین درحال حاضر از هر کمیسیون تخصصی صرفا 3 نفر از حق رأی در کمیسیون مذکور برخوردار می باشد و در مجموع از تعداد 45 نفر اعضای تلفیق، 42 نفر خارج از موضوعات تخصصی کمیسیون ذیربط اظهارنظر و حق رأی دارند.

وی تاکید کرد:در این طرح که با نظر مثبت رؤسای کمیسیون های تخصصی و بسیاری از نمایندگان محترم تقدیم شده است، امکان مشارکت، اظهارنظر و حق رأی در خصوص لوایح بودجه سالانه و برنامه توسعه برای تمامی نمایندگان فراهم شده است به طوری که رسیدگی به لوایح مذکور با جلسه مشترک 15 نفر از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با همه اعضای هر کمیسیون تخصصی جداگانه انجام می شود و در نهایت برای تدوین و جمع بندی آن جلسه رؤسای کمیسیون ها بدون ورود به جزئیات اقدام می کند.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد:با این روش در زمان رسیدگی به موضوعات هرکمیسیون تخصصی،حداکثر تعداد 38 نفر حضور دارند که دو سوم آن از کمیسیون تخصصی ذیربط و بقیه نیز از اعضای کمیسیون بودجه هستند. لذا به منظور افزایش مشارکت تمامی کمیسیون های تخصصی با همه اعضا و به تبع آن همه نمایندگان در کمیسیون تلفیق این طرح با قید دو فوریت تقدیم می شود.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 758557

وب گردی

وب گردی