مسئولین فرهنگی واحد های دانشگاهی باید برنامه های فرهنگی را جدی بگیرند

نهمین جلسه شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور سرپرست دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین و مسئولین دانشجویی فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهرداد گودرزوند چگینی سرپرست دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۹فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان ارتش میهن اسلامی است . حضرت امام (ره) در پیام تاریخی خود به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و با برهم زدن نقشه شوم دشمنان انقلاب با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، این روز را روز ارتش نامگذاری کرد.

وی خواستار تحقق شعار اقتصاد مقامتی ، تولید - اشتغال در واحد های دانشگاهی شد و تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال فعالیت های فرهنگی در واحد های دانشگاهی استان گیلان به نحوی برنامه ریزی شود که این فعالیت ها ضمن همسو بودن با افکار عمومی و آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی به عمل منتهی شود.

دکتر گودرزوند چگینی با اشاره به تبیین سند اسلامی شدن در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، بیان کرد: همه واحد های دانشگاهی باید با برنامه منسجم و دارای هدف در راستای سند های بالادستی حرکت کنند تا منتهی به یک دانشگاه اسلامی شود که ما توانسته ایم بر اساس سند دانشگاه آزاد اسلامی حرکت نمائیم و نسبت به دیگر مراکز آموزشی عالی دیگر پیشرو تر باشیم.

سرپرست دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: کار فرهنگی بدلیل ارتباط مستقیم با باورهای دینی و باورهای مردمی از حساسیت زیادی برخوردار است و بسیار سخت است. سستی و کندی در این امور می تواند بنیان جامعه را برهم زند لذا مسئولین فرهنگی واحد های دانشگاهی باید برنامه های فرهنگی را جدی بگیرند و برای این برنامه ها هدف گذاری کنند و خروجی مناسب و کاربردی جهت رفع نیاز های دانشگاه از اجرای برنامه های پیش بینی شده داشته باشند.

دکتر گودرزوند تاکید کرد: رؤسای واحد های دانشگاهی همگام با سایر بخش ها حرکت کرده و در جهت تاسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان فرهنگی تلاش کنند تا انشاالله در سال جدید شاهد فعالیت این شرکت ها در واحد های دانشگاهی استان باشیم.

دکتر تیمور آمار معاون دانشجویی - فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به حاضرین، گزارشی از روند فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه داد و بیان داشت: سال ۱۳۹۵ سالی پر از فراز و نشیب های فراوان بود و این یکی از خصوصیات کار در حوزه فرهنگی است.جنس کارهای فرهنگی اقتضاء می کند که مدیرانه تر و با تعمق بیشتری در خصوص امور فرهنگی حرکت نمائیم تا بتوانیم گامهای موثری در پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه داشته باشیم.

رئیس شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان شرکت همه جانبه در انتخابات را مهم دانست و اذعان داشت: در راستای رسالتی که دانشگاه در حوزه انتخابات دارد بایدایفای نقش نماید و بدور از هر جریان و حزبی در حهت ترویج افکار صحیح سیاسی و مشارکت همگانی در انتخابات حرکت کند.

وی در ادامه مهمترین برنامه های فرهنگی سال 1396 دانشگاه آزاد استان گیلان را برشمردو از همکاران خواست تا در در زمینه هایی چون تاسیس شرکتهای دانش بنیان، راه اندازی بازاچه های فن و هنر،توسعه فعالیت کانونها و نشریات دانشجویی همت بیشتری بخرج دهند وتدوین برنامه های حوزه فرهنگی را در چارچوب طرحهای بالادستی مانند سند اسلامی شده دانشگاه و نقشه مهندسی کشور انجام دهند.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 759420

وب گردی

وب گردی