ناوگروه ضربتی آمریکا به زودی وارد دریای ژاپن می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (شنبه) در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی اعلام کرد، ناو هواپیمابر آمریکا و کشتی‌های جنگی همراهش قرار است ظرف چند روز آینده وارد آب‌های دریای ژاپن شوند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا ادعا می‌کند که تلاش دارد تا امنیت آب‌های دریای ژاپن را پس از نگرانی‌های مربوط به بحران‌های شبه جزیره کره، تامین کند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز در سیدنی استرالیا به خبرنگاران گفت: انتظار داریم که ظرف چند روز آینده و پیش از پایان ماه جاری میلادی ناو هواپیما کارل وینسون وارد آب‌های دریای ژاپن شود.

وی ادامه داد: آنچه که کره شمالی نباید در مورد آن محاسبات اشتباهی انجام دهد این است که آمریکا پرسنل نظامی خود را در هرجای منطقه که منافعش در آن وجود داشته باشد مستقر می‌کند و با تمام قوا از منافع خود و متحدانش حمایت خواهد کرد.

تنش میان آمریکا و کره شمالی در هفته‌های گذشته و در پی آزمایش‌های موشکی کره شمالی و نگرانی از احتمال انجام ششمین آزمایش اتمی پیونگ یانگ شدت یافته است.

نیروی دریایی آمریکا هشتم آوریل اعلام کرده بود که یک ناو گروه ضربتی از نیروی دریایی خود را به رهبری ناو هواپیما کارل وینسون به سمت شبه جزیره کره روان کرده است.

جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع آمریکا نیز گفته که این ناو هواپیمابر در مسیر خود به سمت دریای ژاپن پیش می‌رود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 760232

وب گردی

وب گردی