منصوری: جهانگیری رقیب روحانی نخواهد بود

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات گفت: آنچه در تصمیم برای حضور جهانگیری حائز اهمیت است این است که وی در کنار روحانی باشد، اگر نتیجه این باشد که حضور جهانگیری به رای روحانی بیفزاید، در صحنه خواهد ماند در غیر این صورت انصراف می‌دهد، اما آن چه از مقطع ثبت نام مشهود بود این است که جهانگیری رقیب روحانی نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، آذر منصوری روز شنبه در نشست خبری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: راهمان را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم به یک گفتمان در عرصه سیاسی برسیم که ادامه گفتمان اصلاح‌طلبی در کشور است.


وی با بیان این که شعار ما به عقب بازنمی‌گردیم است، گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری برای ما مهم است چرا که هشت سال قبل از دوران ریاست جمهوری روحانی نشان داد هیچ چیز جز ویرانی ندارد. بنابراین ما به عقب باز نخواهیم گشت و راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه خواهیم داد. هدف ما آبادانی برای کشور است.


سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات نیز اظهار کرد: آنچه در تصمیم برای حضور جهانگیری حائز اهمیت است این است که وی در کنار روحانی باشد، اگر نتیجه این باشد که حضور جهانگیری به رای روحانی بیفزاید، در صحنه خواهد ماند در غیر این صورت انصراف می‌دهد، اما آن چه از مقطع ثبت نام مشهود بود این است که جهانگیری رقیب روحانی نخواهد بود.


آذر منصوری ادامه داد: روحانی و جهانگیری هر دو به مسائل کشور واقف هستند؛ اگر مناظرات به صورت زنده پخش شود و حضور پر تعداد کاندیدای جناح رقیب می تواند حضور معاون اول کمک کننده باشد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت با تأکید بر لزوم پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی گفت: تجربه مناظره‌های انتخاباتی نشان داده که باید زنده باشد تا شور انتخاباتی در جامعه و از سوی دیگر رقابت انتخاباتی را افزایش دهد و با توجه به تسلطی که روحانی در این زمینه دارد ما مدافع پخش زنده مناظره‌ها هستیم و معتقدیم که مناظره ضبط شده اثر مناظره‌های زنده را ندارد.

وی در رابطه با انتخابات شورای شهر تصریح کرد:‌ هدف شوراها تقویت دموکراسی است و آنان می‌توانند با علمکردشان منابع و امکانات موجود در شهرها و روستاها را به صورت عادلانه توزیع کنند و انتظار ما از خردترین نهاد دموکراتیک این است.

منصوری با اشاره به این‌که متأسفانه در سنوات گذشته نتوانستیم از این ظرفیت بهره کامل ببریم، یادآور شد: همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اتفاق خوبی است چرا که مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری زیاد است و می‌تواند مشارکت آنان در انتخابات شوراها را نیز افزایش دهد اما مسئله منفی این همزمانی آ‌ن است که معمولا انتخابات شوراها تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت با بیان این‌که مهم ترین شاخص ما برای بستن لیست شوراها بهره گیری از افرادی‌ست ضد رانت و فساد، پاک‌دست و معتقد به کار جمعی است، بیان داشت: طبیعتا در این لیست از حضور زنان، جوانان، نخبگان و همچنین اقلیت‌ها و اهل سنت دفاع می‌کنیم.

وی با بیان این‌که از کسانی که به دلیل سیاسی در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده‌اند می‌خواهیم که حتما پیگیر موضوع رد صلاحیت خود باشند، تصریح کرد: ما در انتخابات شوراها از لیست ائتلاف هرچه که باشد حمایت خواهیم کرد.

منصوری با تأکید بر لزوم افزایش شور انتخاباتی در میان مردم گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند باید در انتخابات شرکت کنند و تلاش جریان‌های سیاسی باید جلب مردم به حضور در صحنه باشد چرا که مشارکت حداکثری ملت در انتخابات به اعتبار نظام و تقویت منافع ملی می‌افزاید.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 760448

وب گردی

وب گردی