دانشگاه ها محصولات شرکت های دانش بنیان را بخرند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیاری از محصولات ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی از نمونه های خارجی بهتر هستند وباید دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور مواد و تجهیزات آزمایشگاهی را از داخل کشور تامین کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم در مراسم افتتاحیه پنچمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی "ساخت ایران" با اشاره به اینکه ۱۳۱ آزمایشگاه علمی مرکزی در نقاط مختلف کشور توسط دانشگاههای وابسته به وزارت علوم در حال ساخت است گفت: بیشتر تجهیزات این آزمایشگاهها از محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی خریداری می شود.

او با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاه ها در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری شاغل هستند که ۱۰ هزار نفر در دولت یازدهم وارد این شرکت ها شده اند.

وزیر علوم گفت: افراد شاغل در شرکت های دانش بنیان از نیروهای انسانی کیفی و متخصص جامعه هستند و تولیدات این شرکت ها هم ارزش بالایی دارد و در سه سال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار محصولات این شرکت ها صادر شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ شرکت های دانش بنیان کشور بیش از ۲۳۱ میلیون دلار صادرات داشته اند گفت: در سفر وزیر آموزش و دانشگاه ایتالیا به ایران مقرر شد صندوق مشترک حمایت از تحقیقات بین دو کشور تشکیل شود تا از شرکت های دانش بنیان دانشگاهها و پارک های علم و فناوری حمایت شود.

او افزود: شرکت های دانش بنیان در ساخت محصولات مطابق با استاندارها، خدمات پس از فروش، تضمین کیفیت و مخصوصاً در افزایش دقت و کارایی محصولات تولیدی بیشتر تلاش کنند تا دانشگاهها و مراکز علمی به خرید از داخل کشور بیشتر تشویق شوند.

فرهادی گفت: وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری در هر دوره نمایشگاه اعتبار مناسبی را برخرید از محصولات دانش بنیان اختصاص می دهند و برای تدوین آیین نامه ها و قوانین مربوط به شرکت های دانش بنیان با یکدیگر همکاری دارند.

در بخش پایانی این مراسم از دانشگاههای علم و صنعت، تهران و صنعتی اصفهان به علت اینکه بیشترین خرید را در نمایشگاه های گذشته تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل داشتند تجلیل شد و جایزه ۵۰۰ میلیون تومانی خرید از این دوره نمایشگاه به آنان تعلق گرفت.

پس از افتتاح پنجمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی "ساخت ایران" توسط وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از ربات انسان نمای "سورنا مینی" و " دستگاه برش نگاری با نشر پوزیترون مخصوص تصویر برداری" رونمایی شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 761316

وب گردی

وب گردی