زندگی و هنر پیکاسو در یک کتاب

کتاب "زندگی و هنر پیکاسو" نوشته لوتاربوخ هایم و ترجمه علی اکبر معصوم بیگی توسط موسسه انتشارات نگاه به چاپ سوم رسید.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب "زندگی و هنر پیکاسو" نوشته لوتاربوخ هایم و ترجمه علی اکبر معصوم بیگی به تازگی توسط انتشارات نگاه تجدید چاپ شده است.

این کتاب شامل زندگینامه پیکاسو و سفرهای او به کشورهای فرانسه و هلند و فصل هایی در خصوص جنبش ها و اوج و فرودهای زندگی این نقاش بلند آوازه است.

در یادداشتی از مترجم کتاب می خوانیم:
شاید درباره هیچ هنرمندی، دست کم در زمان حیاتش، به اندازه پابلو پیکاسو مقاله، کتاب، رساله ، تفسیر، نقد و یادداشت نوشته نشده است. شاید هیچ هنرمندی به اندازه پیکاسو با این همه رسانه هنری متنوع و گوناگون کار نکرده است. از نقاشی رنگ روغن گرفته تا طراحی، مجسمه سازی، گرافیک، سرامیک و از آنجا کار با ابزارهایی چون گواش، پاستل، مداد رنگی و آفریدن لیتو گرافی، چوبکاری ها، پیکره هایی از گچ و چوب، مجسمه های برنزی، ترکیب بندی هایی از کاغذ و پارچه و چسب، ساختواره هایی از آهن و مفتول، چوب یا ورقه های فلزی؛ عکس ها و طرح هایی برای لباس ها، پرده های پیش صحنه و پس صحنه تئاتر و باله؛ و سر انجام شعر و نمایشنامه نویسی...


در گزیده‌ای از کتاب "زندگی و هنر پیکاسو" آمده است:

دیرگاه به رختخواب مى‌رفت و چندان زود از رختخواب برنمى‌خاست؛ به کافه‌اى سر مى‌زد، کمى قدم مى‌زد و سپس کار مى‌کرد، تقریبآ مثل گذشته لباس مى‌پوشید، شلوارهایش گل و گشاد بود، کلاهى لبه پهن به سر مى‌گذاشت و دستمال گردنى گره‌دار مى‌بست. هرچیز دیگر را بنابر رسم رایج مى‌پوشید، گو که کوشش خاصى براى خوب و آراسته پوشیدن به کار نمى‌برد. چندى بعد به خیاطى به نام سولر با نام مستعار ریتالس تصویر مى‌داد و لباس مى‌گرفت و مثل کسانى که با آن‌ها حشر و نشر داشت لباس مى‌پوشید، به ویژه از جلیقه‌هاى سوزن‌دوزى شده که در آن هنگام مُد بود خوشش مى‌آمد، دستى در دوخت و شکل آن مى‌بُرد و گاه آرایشش مى‌کرد و آن را به شکل دلخواه خود درمى‌آورد. پس از غذا از آخرین کسانى بود که از پشت میز کافه بلند مى‌شد.

چاپ سوم این کتاب در قطع رقعی و 312 صفحه و با قیمت 21 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.
خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 761668

وب گردی

وب گردی