پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی  به همایش ملّی حکیم سید اسماعیل جرجانی

دکتر علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به همایش ملی حکیم سید اسماعیل جرجانی،که در واحد گرگان در حال برگزاری است، گفت: یکی از رسالت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی، گرامیداشت مفاخر و بزرگان علم و ادب کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز در این پیام که توسط دکتر ساطعی رئیس واحد گرگان قرائت شد، آمده است:

«بدون شک در میان کشورها و تمدن های بزرگ جهان، ایران اسلامی از جمله کشورهایی است که آوازه فرهنگ و تمدن آن مورد توجه همه بشریت قرار گرفته است. کشوری که توانسته است با آموزه های اسلامی،فرهنگ متعالی و علم و اندیشه خود، تبار ایرانی را در میان دیگر جوامع ممتاز و شاخص نماید. ایران، سرزمین دانشمندانی از تمام علوم نظیر ادب، نجوم، فلسفه، منطق، فقه، پزشکی و مانند آن است که پا به عرصه وجود نهاده تا مایه افتخار و شکوه ایرانیان باشند.

در این میان سرزمین جرجان به عنوان بخشی از این سرزمین کهن توانسته است فرزندان فرزانه و دانشمندانی را در خویش بپروراند که شهره و آوازه شان از مرزهای ایران فراتر رفته و مایه آرامش و آسایش جهانیان را فراهم نمودند؛ یکی از حکیمان و پزشکان این خطه متمدن و فرهنگ مدار، سید اسماعیل جرجانی است که در ایران به پاسداشت علم و دانایی او یک روز را به نام « روز آزمایشگاه» نام گذاری کرده اند.

در واقع تجلیل از بزرگان علم و حکمت در قالب همایش های علمی بهانه ای است تا فرزندان ایران به نشانه شکر و ادب گرد هم آیند و جهت شناساندن علم و اندیشه بزرگان خود به جوانان و نسل جدید بکوشند.این رویداد در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص شناساندن مفاخر ایران و اسلام به دانشگاهیان و به ویژه نسل جوان هم تعبیر می شود.

با توجه به اینکه یکی از رسالت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی، گرامیداشت مفاخر و بزرگان علم و ادب کشور است. جای بسی خرسندی است که واحد گرگان نیز برای شناساندن یکی از برجسته ترین پزشکان و حکیمان سرزمین جرجان گام مهمی برداشته و همایشی را به مناسبت بزرگداشت این دانشمند فرزانه برگزار می کند.

اینجانب ضمن تشکر از همه دانش پژوهان و محققان ، از تمام دست اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی نموده و امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در آینده نیز برای شناخت و شناساندن افتخارات علمی و معرفی مفاخر تاریخ و فرهنگی آن استان گام های موثرتری بردارد.»

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:اخوندی

204/200

کد خبر: 763005

وب گردی

وب گردی