امیری: ارزش های اسلامی و انسانی نباید در انتخابات خدشه دار شود

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی ارزشی است و نباید ارزش های اسلامی و انسانی مورد خدشه قرار گیرد، گفت: اخلاق در برخی قسمت های نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رعایت نشد.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی امیری روز سه شنبه افزود: آنچه برای حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیاز است پاسداری، ارتقا و صیانت از اخلاق اسلامی است که باید در مناظره ها رعایت شود.

وی با بیان این که رعایت اخلاق، رعایت آموزه های دینی است، اظهار داشت: در برخی بخش های مناظره نخست اخلاق اسلامی رعایت نشد که امیدواریم در مناظره های بعدی به این موضوع توجه کافی شود.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اخلاق، صداقت، راستگویی، امانتداری و پایبندی به اصول و موازین اسلامی همواره باید در مناظره ها مدّنظر قرار گیرد.
امیری با بیان این که این هنجارها نباید شکسته شود، تاکید کرد: باید کرامت ذاتی انسان ها را مراعات کنیم و فضیلت های انسانی نباید خدشه دار شود.
وی تاکید کرد در مناظره ها امیدوار کردن مردم به امور غیر واقعی، بالا بردن سطح توقعاتی که امکانات کشور امکان اجابت آنها را ندارد به هیچ وجه به صلاح کشور نیست.
عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید به نحوی برخورد کرد که حرمت اشخاص نادیده گرفته شود و خدای ناکرده شاهد رفتارهای خارج از شئون و نزاکت باشیم.
وی انتخابات را یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: فضائل انسانی و مفاهیم ارزشی باید تحت هر شرایطی حفظ شود و نباید این مفاهیم مهم قربانی مسائل زود گذر انتخابات کنیم.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزدی هستند که صلاحیت آنان از بین هزار و 636 داوطلب مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.

302/302

کد خبر: 763492

وب گردی

وب گردی