معوقات تسهیلات بانکی تا 6 درصد کاهش یافته است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: معوقات بانکی تا چند سال پیش حدود 18 درصد بود که در حال حاضر به 6 درصد رسیده است و این روند باید ادامه یابد.

به گزرش ایسکانیوز؛ علی صالح آبادی درباره راهکارهای کاهش معوقات بانکی گفت: برخی رخدادها باید در فضای خارجی شکل گیرد؛ از جمله لزوم برقراری روابط پولی و بانکی که در صورت گسترش آن، فضای کسب و کار شرکت ها رونق یافته و معوقات بانکی آن ها کاهش پیدا می کند.

وی بخشی از معوقات سیستم بانکی را ناشی از عدم توان باز پرداخت بنگاه ها دانست و افزود: این بنگاه ها ضمن رونق فضای کسب و کار معوقات خود را مدیریت خواهند کرد و توان بازپرداخت را پیدا می کنند.

صالح آبادی فقدان توجیه اقتصاد پروژه های وام گیرندگان را از دیگر دلایل تعویق در باز پرداخت تسهیلات بانکی برشمرد و گفت: امروز سامانه اعتبار سنجی در اختیار بانک ها است و مقررات نیز تاکید دارد که طرح اقتصادی مشتریان باید دارای توجیه باشد و این افراد فاقد چک برگشتی نباشند.

وی این مقررات را موجب سوق یافتن تسهیلات به سمت پروژه های دارای توجیه اقتصادی دانست و گفت: «در سال های آینده به نرم های جهانی که معوقات بانکی را 5درصد نشان می دهد، نزدیک شویم.»

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 763811

وب گردی

وب گردی