ایرانیان نماد صلح و برادری در منطقه هستند

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایرانیان با تبعیت از فرهنگ و تمدن اصیل خود، نماد صلح و برادری در منطقه هستند.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از ارومیه ماریا دوتسنکو در همایش نقش سازمان ملل متحد در صلح جهانی که به همت گروه حقوق و معاونت پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار شد، تصریح کرد: ایران یکی از اعضای صلح طلب سازمان ملل متحد به شمار می رود و این امر نشان دهنده پایبندی این کشور به قوانین بین المللی است.

ماریا دوتسنکوبا قدردانی از اقدامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برگزاری کنفرانس های بین المللی ضد تروریست ، یکی از وظایف سازمان ملل متحد را جلوگیری از وقوع جنگ و درگیری مسلحانه در کشورها عنوان کرد و ادامه داد: این سازمان در تلاش برای ارائه راه حلی اصولی جهت برقراری صلح و آرامش است و خلع جهان از سلاح های ممنوعه و کشتار جمعی نیز در این مسیر دنبال می شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای منشور حقوق بین الملل اظهار کرد: برخی مشکلات در اجرای این منشور نشات گرفته از نحوه اجرای قوانین توسط کشورهای عضو است و ربطی به ماهیت قانون ندارد.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع سازمان ملل متحد در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از خبرگزاری جمهوری اسلامی برای کمک به جمع آوری عکس های این نمایشگاه قدردانی کرد.

سفیر سابق ایران در نروژ نیز در ادامه این همایش با گله مندی از برخورد سلیقه ای سازمان های بین المللی در اجرای قوانین خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید پاسخ دهد که چرا در تصمیمات خود، حامی قدرت است.

سید حسن رضوانی گفت: برای ما سوال است که چرا سازمان ملل در حمله آمریکا به عراق و افغانستان سکوت کرد.

نمایشگاه عکس نیز با موضوع تاریخچه سازمان ملل در حاشیه این همایش و در محل دانشکده فنی مهندسی واحد ارومیه بر پا شد

کد خبر: 763844

وب گردی

وب گردی