برگزاری چهارمین نشست هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری

چهارمین جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز (دوشنبه) به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در این نشست گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی مسوولان ستاد انتخابات کشور ارایه شد.

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری پیش از این در گفت و گو با ایرنا اظهار کرده بود: براساس برنامه پیش بینی شده جلسات هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری هر هفته یک بار برگزار می شود که در این جلسات وزیر کشور اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری انتخابات را به اطلاع اعضای هیات اجرایی مرکزی می رساند.

حسینعلی امیری افزود: در مواردی گزارش هایی نیز واصل شده بود، هفته گذشته در خصوص استفاده از امکانات بیت المال در بعضی از رسانه ها که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند، مباحثی مطرح شد که اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از وزیر کشور خواستند در مرحله نخست به این رسانه ها تذکر داده شود و اگر ادامه پیدا کند آن موقع در جلسه بعدی در خصوص نحوه برخورد، بحث و تصمیم گیری می شود.

مطابق ماده ٣١ قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب اعضای وزیر کشور(به عنوان رئیس هیأت)، یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب مجلس (بدون حق رأی)، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات و تعداد هفت نفر از شخصیت های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی فعالیت می کنند.

سید کاظم میرولد،علی اصغر احمدی، حمید میرزاده، محسن حاجی میرزایی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی، حسینعلی امیری و غلامرضا تاجگردون معتمدین هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 765589

وب گردی

وب گردی