ناطق نوری:  با برنامه‌های دولت یازدهم ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش یافته است

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: در دوره‌ای قبل به دلیل ایران هراسی ایجاد شده در سطح بین الملل، ورود گردشگران به کشور به حداقل رسیده بود اما خوشبختانه با توجه به امنیت و آرامش ایجاد شده و برنامه‌های مفید دولت یازدهم، شاهد افزایش سفر گردشگران خارجی به کشور هستیم.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در دیدار جمعی از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: با عنایت به ظرفیت های زیاد جذب توریست در کشور و قابلیت ارزآوری و اشتغال زایی این صنعت، شایسته است مسئولین امر نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.


وی با بیان اینکه میراث فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: مسأله به تاراج بردن آثار باستانی نیز از جمله مسائل مهم و نگران کننده است. کم توجهی به فرسایش آثار باستانی مهم کشورمان چون تخت جمشید، تأسف آور است و برای جذب توریست، مهمترین مسأله برقراری امنیت کامل و همه جانبه است، اگر گردشگر خارجی احساس ناامنی کند، هرگز به کشورمان سفر نخواهد کرد.


ناطق نوری گفت: در کنار ایجاد امنیت و فرهنگ سازی در خصوص برخورد با گردشگر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران نیز قابل توجه است.


وی تصریح کرد: متأسفانه در دوره های قبل به دلیل ایران هراسی ایجاد شده در سطح بین الملل، ورود گردشگران به کشور به حداقل رسیده بود اما خوشبختانه با توجه به امنیت و آرامش ایجاد شده و برنامه‌های مفید دولت یازدهم، روز به روز شاهد افزایش میزان سفر گردشگران خارجی به کشور هستیم.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 765855

وب گردی

وب گردی