افتتاح سه اتاق سلامت درخوابگاه‌های دانشگاه یاسوج

با حضور دکترمجتبی صدیقی معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مهندس ذوالفقار یزدان مهر مشاوروزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان سه اتاق سلامت در خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهندس یزدان مهر دراین مراسم که درحاشیه پنجمین گردهمایی معاونان، مدیران و روسای ادارات دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه هفت کشور برگزار شد، گفت: صندوق رفاه دانشجویان با راهبری حکیمانه وزیر علوم، هم افزایی با سازمان اموردانشجویان و آسیب شناسی بیش از چهار دهه عملکرد صندوق و تمرکز بر اقدامات اصلاحی مبتنی بر سند راهبردی تدوین شده " توسعه نوین صندوق رفاه دانشجویان" را در پیش گرفت.

وی افزود: "ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی" ماموریت اصلی صندوق ازسوی وزیر محترم علوم تبیین شد و درهمین راستا همکاران صندوق همدل و هم قسم با " برنامه‌ریزی و سازماندهی هوشمندانه و اقدام و عمل جهادگرانه" فصل نوینی را در تاریخ صندوق رفاه در طی دو سال گذشته رقم زدند.

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به رئوس مهم عملکرد صندوق رفاه در سال های ۹۴ و ۹۵ گفت: وصول ۵۰ درصدی مطالبات معوق و بلاتکلیف و کاهش رقم این مطالبات از ۴,۴۲۰ میلیارد ریال به کمتر از ۲۱۸۰ میلیارد ریال، افزایش بی سابقه ذخیره استراتژیک صندوق از مبلغ ۱,۴۰۰ میلیارد ریال به ۳,۴۰۰ میلیارد ریال را از عملکردهای مهم این صندوق عنوان کرد.

یزدان مهر ظرفیت سازی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت ویژه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، جلب حمایت بنیاد ۱۵ خرداد برای ساخت ۲۸ خوابگاه دخترانه در مناطق محروم کشور، جلب حمایت بنیاد مستضعفان در تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال وام بدون بهره بلند مدت برای دانشجویان بی بضاعت مناطق محروم از طریق بنیاد علوی را از دیگر عملکردهای مهم صندوق رفاه دانشجویان در سال های ۹۴ و ۹۵ عنوان کرد.

وی ادامه داد: رشد وام های دانشجویی تا ۲۰۰ درصد، ظرفیت سازی از طریق هم‌افزایی با سازمان برنامه و بودجه برای اعطای ۱,۱۰۰ میلیارد ریال وام ویژه دکترا و تجهیز صد اتاق سلامت در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها از دیگر رئوس مهم عملکرد صندوق رفاه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ بودند.

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: امروز شاهد افتتاح ۳ اتاق سلامت و تندرستی درخوابگاه‌های دانشگاه یاسوج که توسط صندوق رفاه دانشجویان و هرکدام با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال تجهیز شده‌اند هستیم.

دکترصدیقی به همراه مهندس یزدان مهر و دکتر تقی زاده معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان درادامه برنامه‌های خود از امکانات رفاهی و خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج بازدید کردند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 767683

وب گردی

وب گردی