آزمایش موشکی کره شمالی تهدیدی علیه روسیه نیست

وزارت دفاع روسیه معتقد است که مسیر موشک بالستیک شلیک شده کره شمالی در روز یکشنبه فاصله قابل توجهی با خاک روسیه داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسیری که موشک جدید بالستیک کره شمالی در روز یکشنبه طی کرده است، فاصله قابل توجهی با سرزمین روسیه داشته و هیچ تهدیدی علیه خاک روسیه نبوده است.

این بیانیه افزود: سامانه های هشدار موشکی روسیه 13 می یک فروند موشک را در ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت محلی به مدت 23 دقیقه رهگیری کرده و این موشک در دریای ژاپن در 500 کیلومتری سواحل روسیه سقوط کرده است.

سخنگوی کاخ کرملین پیش از این اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در حال دیدن از پکن است، نگرانی خود را از آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در واکنش به شلیک موشک کره شمالی، گفت: آزمایش موشک بالستیک کره شمالی ناشی از وضعیت "پارانویا"ی رهبر این کشور بوده است.

وی افزود: آمریکا به افزایش فشارهای بین المللی و اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی ادامه می دهد.

هیلی گفت: شلیک این موشک جدید به مرزهای روسیه نزدیکتر شده است و این راهی نیست که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بتواند ملاقاتی را با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دست آورد.

خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی (یونهاپ)، بامداد یکشنبه خبر آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی را گزارش داد. ساعاتی پس از آن ستاد فرماندهی اقیانوس آرام ارتش ایالات متحده تائید کرد که کره شمالی، به پرتاب یک موشک از پرتاب‌گری در کوسانگ، اقدام کرده‌است.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شلیک این موشک مانند هشداری برای همه کشورهای جهان است تا تحریم های سخت تری را علیه کره شمالی اعمال و اجرا کنند.

منبع: تسنیم

303/300

کد خبر: 767898

وب گردی

وب گردی