حمایت وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادامه تحریم‌ها علیه روسیه

در پی نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، وزیر امور خارجه لهستان تایید کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادامه تحریم‌های ضد روسیه حمایت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه لهستان به خبرنگاران گفت: اکثر کسانی که حین نشست صحبت کردند، قاطعانه تایید کردند که تحریم‌ها باید ادامه یابد. روسیه کشوری است که همکاری نکرده و توافق‌های مینسک را اجرا نمی‌کند، بنابراین حرفی برای گفتن نمی‌ماند.

سال ۲۰۱۴ مقام‌های اوکراینی عملیات نظامی ویژه‌ای را در مناطق جنوب‌شرقی کشورشان به راه انداختند. این تحرکات پس از آن انجام شد که ساکنان محلی از به رسمیت شناختن مقام‌های جدید کی‌یف امتناع کردند. بسیاری معتقدند که روی کار آمدن آنها از طریق "کودتا" بوده و پس از آن این ساکنان جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را تشکیل دادند.

در فوریه ۲۰۱۵، طرفین درگیر در اوکراین توافقنامه مینسک را در پایتخت بلاروس به امضا رساندند تا آتش‌بس در مناطق بحران‌زده برقرار شود. آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین در قالب گروه "نرماندی" چهار به مذاکرات آتش‌بس در دونباس کمک کردند. این آتش‌بس بارها نقض شده و طرفین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

303/300

کد خبر: 768274

وب گردی

وب گردی