ستار اورکی: خودم را آهنگساز سینما می دانم/آهنگساز خوب  در وهله اول باید تصویر را بشناسد

ستار اورکی گفت: سبک آهنگسازی در سینما به نظر من بسیار بالاتر و گسترده تر از آهنگسازی تلویزیونی است و خودم را آهنگساز سینما می دانم و تعلق خاطرم به سینما است.

ستار اورکی آهنگساز، درباره تفاوت های آهنگسازی یک اثر در تلویزیون و سینما در گفت وگو با ایسکانیوز بیان کرد: قطعا ساخت آهنگ تلویزیونی هیچ سنخیتی با کار در سینما ندارد و سبک آهنگسازی در سینما به نظر من بسیار بالاتر و گسترده تر است و خودم را آهنگساز سینما می دانم و تعلق خاطرم به سینما است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ساخت موسیقی سریال اینترنتی "پیکسل" به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی حامد عنقا را به اتمام رسانده ام و در حال سینک تصویر هستیم و بعد از پایان این کار فیلم سینمایی "ماهور" به کارگردانی حمید زرگرنژاد را در دست تهیه دارم .

اورکی درباره خصوصیات یک آهنگساز خوب فیلم ابراز کرد: یک آهنگساز خوب فیلم در وهله اول باید تصویر را به خوبی بشناسد و بداند که یک تصویر از آهنگساز چه چیزی را طلب می کند و برداشت صحیحی از این مسئله داشته باشد و بتواند کار را به نتیجه مطلوب برساند و به سکانس ها با ساخت موسیقی اش بیفزاید.

گفتنی است، ستار اورکی آهنگساز پرکاری است که به صورت همزمان اقدام به فعالیت هنری در سینما و تلویزیون می کند و از مشهورترین کارهای او آهنگسازی موسیقی فیلم جدایی نادر از سیمین و فروشنده است که هر دو فیلم در جشنواره های معتبر جهانی حائز رتبه شده اند.

خبرنگار: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 779580

وب گردی

وب گردی