رییس جمهوری کره جنوبی وزرای خارجه و دارایی را معرفی کرد

'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه افراد منتخب خود برای تصدی وزارتخانه های امور خارجه و دارایی را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز خبرگزاری یونهاپ، وی همچنین مشاور ارشد امنیتی خود را نیز منصوب کرد.
رییس جمهور کره جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت 'کیم دونگ یون' که رییس دانشگاه 'آجو' می باشد به عنوان وزیر دارایی جدید و همچنین معاون نخست وزیر تعیین شده است.
روند اعلام فهرست وزیران از آنچه انتظار می رفت زودتر شروع شده که این امر نشان دهنده اهمیت مشکلات اقتصادی پیش روی کره جنوبی است. این اقدام همچنین اهمیت پرداختن به مشکلات اقتصادی نزد رییس جمهور جدید را نشان می دهد.
مون گفت این رییس دانشگاه را به خاطر توانایی وی در مدیریت بحران و تمایل به تغییر انتخاب کرده است.
وی همچنین 'کانگ کیونگ هوا 'را که در حال حاضر مشاور ویژه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل می باشد به عنوان وزیر خارجه جدید کره جنوبی معرفی کرد.
مون اظهار امیدواری کرد وی بتواند با درایت مسایل دیپلماتیک حساس کنونی را با استفاده از تجربیات خود و همچنین شبکه بزرگی از دیپلماتها در سراسر جهان که با وی ارتباط دارند حل کند.
'چونگ اویی یونگ' پیشتر سفیر این کشور در ژنو بوده و اکنون برای ریاست دفتر امنیت ملی انتخاب شده است. وی همچنین قبل از آن رییس سازمان جهانی کار بود.
طبق این گزارش ،هر چند اعلام اسامی منتخبین رییس جمهوری برای پست های وزارت دارایی و خارجه نیازی به اخذ موافقت پارلمان ندارد اما آنها باید در صحن مجلس حاضر شده و رای مثبت نمایندگان را برای شروع کار خود اخذ کنند.
این درحالیست که دیگر افراد منتخب برای تصدی پست های دولتی نیازی به حضور در مجلس نداشته و حکم آنها از همان زمان اعلام اسامی متنفذ خواهد بود.
'مون جائه این' بدون مراسم تحلیف، دوره ریاست جمهوری خود را به عنوان نوزدهمین رئیس جمهور منتخب این کشور در روز بیستم اردیبهشت ماه آغاز کرد. «پارک گیون هی» رئیس جمهور قبلی به حکم دادگاه قانون اساسی برکنار شد.
وی گفت پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری که با شرکت 77 درصد مردم این کشور محقق شد،نشان می دهد مردم خواهان تغییر هستند.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی همچنین اعلام کرد نوزدهمین رئیس جمهور کره جنوبی فرماندهی کل قوا را نیز بر عهده دارد.
مون در نخستین روز کارش، «لی ناک یون» را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 779907

وب گردی

وب گردی