مراقب حیات وحش در فصل بهار باشیم

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: بهار فصل زادآوری حیات وحش بوده و هم استانی ها در صورت مشاهده نوزادان حیوانات در طبیعت از برداشتن و انتقال آنها خوداری و محل را ترک کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان، مجتبی حسینی افزود: در فصل بهار بسیاری از جوجه های پرندگان به دلیل تمرین پرواز خارج از لانه بوده، بسیاری از نوزادان حیوانات به دنبال یافتن تغذیه از سوی مادر از مخفیگاه خارج می شوند و یا برخی از آنها با مشاهده انسان، نوزاد خود را لا به لای علف ها مخفی کرده و از محل دور می شوند و در زمانی که امنیت برقرار شود به محل بازگشته و نوزاد خود را همراه می برند.
وی گفت: هم استانی ها در صورت مشاهده حیات وحش در این فصل از نزدیک شدن به آنها خودداری و مراتب را از طریق تلفن شبانه روزی 01732445463 اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارش دهند.
استان گلستان با مساحتی افزون بر 20 هزار کیلومترمربع، از نظر وضعیت توپوگرافی شامل مناطق مرتفع، اراضی تپه ماهوری و مناطق هموار و کم ارتفاع است، وجود تنوع در اقلیم و زیستگاه ها، تنوع گونه های جانوری و حیات وحش این استان را در پی داشته است، در مجموع گلستان دارای 136 هزار 636 هکتار مناطق چهارگانه زیرپوشش مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.
81 گونه پستاندار در استان زیست می کنند که 52 درصد کل پستانداران کشور را شامل می شود و 304 گونه پرنده نیز در این استان زیست می کنند که 65 درصد کل پرندگان کشور را تشکیل می دهد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 780233

وب گردی

وب گردی