پیش بینی صنایع برتر بازار سرمایه در خرداد ماه/توجه ویژه دولت دوازدهم به رونق بازار مسکن

کارشناس بازار سرمایه گفت: در اواخر اردیبهشت ماه صنعت خودروسازی به دلیل گزارشات مثبت سایپا مورد توجه قرار گرفت و سهام این گروه با رشد مناسبی همراه شد.

محمدرضا صفری در گفت و گو با ایسکانیوز درباره روند بازار سرمایه در اردیبهشت ماه گفت: روند بازار سهام در ماه گذشته با روند صعودی همراه بود و شاخص کل از 79 هزار و 600 واحد به 81 واحد رسید.
وی در ادامه بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری بی تاثیر بر صعودی شدن روند بازار طی ماه گذشته نبود، ماه گذشته با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و نیز حضور آقای رییسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نگرانی هایی در بازار ایجاد شد که این نکته امر منجر به کاهش حجم معاملات در بورس شد.
صفری با اشاره به صنایع برتر در اردیبهشت ماه، افزود: در اواخر اردیبهشت ماه صنعت خودروسازی به دلیل گزارشات مثبت سایپا مورد توجه قرار گرفت و سهام این گروه با رشد مناسبی همراه شد.
کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود از روند معاملات بازار سرمایه تا پایان خرداد ماه را اینگونه بیان کرد: انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور منجر به بازگشت روند بازار به روال عادی خود شد اما روند بازار در ماه جاری وابسته به گزارشات منتشر شده و نیز برگزاری مجامع شرکت ها است.
به گفته وی، براساس پیش بینی ها دولت دوازدهم توجه ویژه ای را به رونق مسکن خواهد داشت که در صورت چنین اتفاقی و نیز افزایش نقدینگی، طی چند وقت آینده صنعت ساختمان با رونق بیشتری نسبت به سایر صنایع مواجه می شود.
صفری نقش دولت دوازدهم در بهبود روند معاملات بازار سرمایه گفت: دولت دوازدهم با اجرای سیاست هایی مانند کاهش نرخ سود بانکی و تزریق نقدینگی تاثیرات مثبتی را در این بازار ایجاد می کند.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 780329

وب گردی

وب گردی