نیاوران میزبان نمایشگاه خط و نقاشی‌خط «روح الله»

آیین گشایش بخش نمایشگاهی و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی دانشجویی خط و نقاشی‌خط «روح الله» (س) چهارشنبه سوم خرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این جشنواره که به همت مرکز فرهنگی- دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و با حمایت معاونت فرهنگی هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار شده در ۶ رشته خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ، معلی، نقاشی خط و حروف نگاری اعلام فراخوان کرد.

در نهایت از مجموع ۲۰۰ اثر دریافتی، پس از بررسی و داوری نهایی، تعداد ۸۸ اثر در مجموع به بخش نمایشگاهی راه یافتند که از این تعداد، ۳۲ اثر در رشته نستعلیق، ۷ اثر در رشته شکسته نستعلیق، ۱۰ اثر در رشته ثلث و نسخ، ۶ اثر در رشته معلی، ۱۹ اثر در رشته نقاشی خط، ۱۴ اثر در رشته حروف نگاری به انتخاب هیات داوری برگزیده شدند.

آیین افتتاحیه این جشنواره در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س)، با حضور جمعی از دانشجویان هنرمند و نیز مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، جهاد دانشگاهی و ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز چهارشنبه سوم خرداد ماه برگزار می شود.

نمایشگاه آثارمنتخب جشنواره از ۳ تا ۱۰ خرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روز های تعطیل ۱۴ الی ۲۱ میزبان اصحاب فرهنگ و هنر خصوصاً هنر خوشنویسی است.

دریافت : پریسا مستقل / انتشار : سلیمی

503500

کد خبر: 780569

وب گردی

وب گردی