تشدید اقدامات امنیتی در فرانسه پس از انفجار منچستر

وزیر کشور فرانسه از آمادگی کامل دستگاه‌های امنیتی این کشور پس از حمله تروریستی شب گذشته منچستر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، "ژرار کولومپ"، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد پس از حمله منچستر، دولت این کشور به برگزارکنندگان فعالیت های ورزشی و فرهنگی دستوراتی در ارتباط با بکارگیری اقدامات امنیتی داده است.

کولومپ در کنفرانسی مطبوعاتی که پس از نشست با سران پلیس و دستگاه اطلاعاتی فرانسه برای آگاهی از تحولات حمله منچستر و ارزیابی تدابیر امنیتی کشور برگزار شده بود، گفت: ما به برگزارکنندگان مراسم های فرهنگی و ورزشی دستوراتی در خصوص تضمین بهتر حمایت از شهروندانمان در هر مکانی داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: به مدیران امنیتی برای اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از فرانسوی ها از راه بسیج نیروهای پلیس در تمامی کشور دستوراتی داده شده است.

وزیر کشور فرانسه همچنین با بیان اینکه انفجار منچستر، خطرناک ترین حمله در انگلیس از سال 2005 به حساب می آید، گفت: سطح تهدیدات (تروریستی) در تمامی کشورهای قاره اروپا بالاست.

وی همچنین به ملت انگلیس و به شهردار منچستر تسلیت گفت.

رسانه‌های انگلیس بامداد امروز سه‌شنبه از وقوع انفجار در جریان یک کنسرت در شهر منچستر واقع در شمال انگلیس و کشته شدن ۲۲ نفر و مجروح شدن دست کم ۵۰ نفر در این انفجار خبر دادند. طبق گزارش پلیس، این انفجار در کنسرت "آریانا گراند" که بیشتر افراد حاضر در آن نوجوانان بودند، رخ داده است. داعش با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت انفجار در محل برگزاری کنسرت در شهر منچستر انگلیس را برعهده گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 780791

وب گردی

وب گردی