فرانسه خواستار همکاری و گفتگو با ایران است

وزیرخارجه فرانسه در واکنش به ادعاهای بی اساس دونالد ترامپ مبنی بر منزوی کردن ایران گفت پاریس برای حل بحران‌های منطقه ای خواستار همکاری با ایران است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه این اظهارات را یک روز بعد از اظهارات تند و ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ریاض مطرح کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در نشست ریاض و در مقابل نمایندگان حدود پنجاه کشور مسلمان و با حضور سی و هفت مقام عالی این کشورها ایران را به تامین مالی تروریسم در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) متهم کرد و از کشورهای عربی خواست برای منزوی کردن ایران به گونه ای هماهنگ تلاش کنند.

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پاریس با درخواست ترامپ برای منزوی کردن ایران موافق است یا خیر، گفت: «فرانسه برای افزایش گفت‌وگوی سیاسی که بایستی بخشی از رویکرد سازنده برای حل و فصل بحران‌های منطقه باشد، تلاش خواهد کرد.»

ژان-ایو لودریان که پیش از این وزیر دفاع فرانسه در کابینه فرانسوا اولاند بود، از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به سمت وزیر اروپا و خارجه جمهوری فرانسه منصوب شد.

گفتنی است امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز شنبه پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد دولت ایران توافق هسته‌ای را با دقت اجرا کند.

306/300

کد خبر: 780893

وب گردی

وب گردی