ارتباط موثر و دلربایی با افزایش اعتماد به نفس

امروزه سبک زندگی‌ها تغییر کرده و به سمت بهتر شدن می‌رود و چه در رفتار اجتماعی چه طرز لباس پوشیدن و ... زندگی اجتماعی است و مدام با افراد دیگر ارتباط داریم و هر رفتارمان تاثیر خوب یا بدی در رابطه اجتماعی دارد. امروزه طرز لباس پوشیدن هم عوض شده و خیلی بهتر شده ، خانم‌ها لباس‌هایشان را راحت‌تر ترکیب می‌کنند از رنگ‌های شادی استفاده می‌کنند در میهمانی‌ها طرز پوشش عوض شده و خیلی مدرن‌تر شده.

. امروزه طرز لباس پوشیدن هم عوض شده و خیلی بهتر شده ، خانم‌ها لباس‌هایشان را راحت‌تر ترکیب می‌کنند از رنگ‌های شادی استفاده می‌کنند در میهمانی‌ها طرز پوشش عوض شده و خیلی مدرن‌تر شده. خانم‌ها دقت زیادی در انتخاب لباس‌ها دارد ، از مدل مانتو گرفته تا مدل لباس مجلسی .

از نظر رابطه اجتماعی ، چه در مورد دوستان چه همسر و ... باید گونه‌ای باشد که روز بهتر شود. برای این که ارتباط موثری داشته باشیم باید هر روز تمرین کنیم تا روابط بهتر شود ، آداب معاشرت بیاموزیم.در ادامه این مطلب به نقل قول از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها ، روش‌هایی ساده‌ای را مطالعه می‌کنیم ، برای برقراری ارتباط موثر و تبدیل شدن به فردی که خودتان می‌خواهید.

برقراری ارتباط موثر با افراد

۱- برقراری تماس چشمی :

شما هم شنیده‌اید که می‌گویند: چشم دریچه قلب است؟! چشم انسان در برقراری ارتباط خیلی موثر است مخصوصا هنگام گفت و گو بین دو شخص مهم است که اشخاص چقدر همدیگر را نگاه می‌کنند. اگر مستقیما به چشم‌های کسی که با او حرف می‌زنید ، نگاه کنید ، حس صمیمی بودن را به او انتقال می‌دهید.

اگر هنگام گفت و گو با فرد به جای دیگری خیره شوید به شخصی که با شما گفت و گو می‌کند احساس بدی را منتقل می‌کنید البته بیش از حد خیره شدن هم کار خوبی نیست و شخص گفت و گو کننده به این نتیجه می‌رسد که از ظرف شما زیر حمله قرار گرفته است. بهتر است هنگام گفت و گو نگاه‌های آرام و پیوسته داشته باشید تا هم گفت و گو دوستانه شود و احساس صمیمیت به وجود آید.

۲- حالت بدن:

هنگام صحبت کردن با یک شخص ، حتی حالت بدن شما هم مهم است و مفهوم خاصی را می‌رساند. اگر در حالت نشسته هستید وقتی تنه شما ۳۰ درجه به سمت مخاطبتان نزدیک شود ، صمیمیت گفت و گوی شما افزایش پیدا می‌کند. اگر در حالت ایستاده هستید ، باید بدن در حالت قائم و پویا قرار گیرد و کاملا رودررو باشد ، تا مفهوم مهم بودن را برای مخاطبتان برساند. ثابت نایستید بلکه فاصله خود را کم و زیاد کنید و همچنین قرار دادن بدن در حالت انفعالی به مخاطب امتیاز می‌دهد.

هنر ارتباط با مخاطب

۳- فاصله جسمانی:

فاصله جسمانی نیز در ارتباط با مخاطب موثر است. ایستادن یا نشستن خیلی نزدیک به هم و لمس یکدیگر نشانه صمیمیت در گفت و گو است ولی گاهی اوقات نزدیک شدن خیلی زیاد به مخاطب نشانه توهین است و باید تا حد آزار دهنده‌ای نباشد تا مخاطب نیز احساس راحتی و صمیمیت کند.

۴- ژست زنانه :

ژست انسان هم هنگام برقراری ارتباط مهم است اگر با پیام و ژست مناسبی همراه شوید ، می‌تواند تاکید ، گرمی و صمیمیت شما را افزایش دهد. ژست شما باید سرشار از آرامش باشد تا مخاطب عمق پیام شما را دریابد و تاثیر گذار باشد.

۵- حالت صورت:

همیشه به خاطر بسپارید که حالت چهره شما هم منتقل یک پیام است و شما تصمیم می‌گیرید که این پیام مثبت باشد یا منفی. هیچ موقع یک شخص عصبانی خشم خود را با چهره خندان و بشاش نشان نمی‌دهد. ارتباط دوستانه نباید با اخم همراه باشد البته محتوای پیام هم مهم است اگر در مورد مسئله‌ی جدی صحبت می‌کنید ، خندیدن نشانه بدی است.

۶- لحن و بلندی و کوتاهی صدا:

شما می‌توانید با لحن صدا ، عصبانیت ، مهر وعلاقه ، شوخی ، صمیمیت و ... را به مخاطب خود انتقال دهید. مثلا یک شخص عصبانی صدایش را بالا می‌برد و دندان‌هایش را به هم می‌فشرد و همچنین پیامی که با حالت ترس بیان می‌شود کاملا آشکار است. می‌توانید برای ماهر شدن در کنترل صدای خود ، در طول روز صدایتان را ضبط کنید و گوش دهید تا خودتان بهتر متوجه شوید و سبک مورد علاقه را انتخاب کنید.

۷- روان صحبت کردن:

برای برقراری ارتباط موثر باید روان صحبت کنیدکه این یکی از نشانه‌های اعتماد به نفس است. نیاز نیست که مدت طولانی و به سرعت درباره یک موضوع حرف بزنید ولی نباید در بین حرف‌هایتان مکث زیادی بکنید چون احتمال خسته شدن مخاطبتان وجود دارد. کوتاه و ساده و واضح صحبت کنید تا درک شوید.

مثلا به عنوان تمرین می‌توانید درباره یک موضوع حرف بزنید و ۳۰ ثانیه صدایتان را ضبط کنید و خودتان پوش دهید. به مکث‌ها دقت کنید و سعی کنید فاصله مکث‌ها را کم کنید تا روان‌تر صحبت کنید.

۸- گوش دادن:

گوش دادن به سخنان مخاطب یک هنر است که هرکسی آن را ندارد و مدام می‌خواهد خودش صحبت کند در حالی که گوش دادن به سخنان کسی نشانه احترام به اوست. مثلا باید برای نشان دادن توجه به سخنان مخاطب ، صدای تلویزیون را قطع کنید یا سرتان را به نشانه تایید تکان دهید. سعی کنید سخنانش را درک کنید و پاسخ سنجیده بدهید.

مجله صورتی‌ها ، منبع باکیفیت برای سبک زندگی بانوان و دختران ایرانی:

https://suratiha.com

کد خبر: 781851

وب گردی

وب گردی